Prognoza: W 2014 roku wzrośnie pozycja Google+, LinkedIn i MySpace - straci Foursquare

Magazyn „Forbes” przedstawił trendy, które według jego analityków zdominują świat mediów społecznościowych w 2014 roku.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

W przyszłym roku ma wzrosnąć pozycja  mediów społecznościowych dla marek. „Forbes” przewiduje, że komunikacja z klientami na tym polu będzie miała kluczowe znaczenie w budowaniu zaufania oraz lojalności. Równie istotną rolę będzie pełnić marketing szeptany.

Liderem na tym polu ma być w dalszym ciągu Facebook, który aktualnie może się pochwalić 1,15 mld użytkowników w miesiącu. Wzrośnie jednak pozycja drugiego w kolejności Google+, który w okresie kwiecień - czerwiec poprawił swoje statystyki o 27 proc. i aktualnie może się pochwalić 0,5 mld użytkowników miesięcznie. Serwis Google’a ma również wpływać na algorytm wyszukiwarki, który będzie premiował witryny, których profile cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników.

Przyszły rok w social media ma również upływać pod znakiem form audiowizualnych. „Forbes” zapowiada, że podobnie jak w 2013 roku będziemy obserwować wzrost liczby udostępnianych zdjęć i materiałów wideo. Ma to w głównej mierze odbywać się na takich platformach, jak: Pinterest, Slideshare, Tumblr, Path czy Mobli. Jeśli chodzi natomiast o wideo, popularnością cieszyć się będą w szczególności Vine (serwis twórców Twittera) oraz Instagram, który oferuje taką funkcję od niedawna (więcej na ten temat).

Innymi serwisami, których znaczenie wzrośnie, mają być MySpace i LinkedIn. Pierwszy z nich ma zyskać szczególnie dzięki uruchomieniu aplikacji mobilnej. Drugi natomiast już teraz stanowi kluczowe źródło komunikacji na polu B2B, a rok 2014 tylko zwiększy jego atrakcyjność w tym aspekcie.

Zdaniem „Forbesa” zmieni się również układ sił w segmencie geolokalizacji. Oferujące tego typu funkcje Twitter, Facebook i Instagram będą się przyczyniać do spadku udział Foursquare, co jest widoczne już w tym roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA