Przedstawiciele PBI i IAB będą konsultować z KRRiT jednoźródłowe badanie mediów

Spółka Polskie Badania Internetu porozumieniu z IAB Polska wznowiła działalność rady rynku internetowego. Rada Rynku będzie brać udział w konsultacjach z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji dotyczących jednoźródłowego badania telewizji, radia i internetu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Przedstawiciele PBI i IAB będą konsultować z KRRiT jednoźródłowe badanie mediów
Paweł Laskowski, prezes PBI

O reaktywowaniu Rady Rynku zdecydowano pod koniec marca na spotkaniu, w którym brali udział przedstawiciele 28 podmiotów zrzeszonych w PBI i IAB Polska, m.in. największych wydawców. Rada to statutowe ciało doradcze PBI, w jej skład wejdą reprezentanci obu organizacji oraz zainteresowanych podmiotów z rynku internetowego. Przewodniczącym rady będzie Paweł Laskowski, prezes PBI.

W najbliższym czasie PBI i IAB Polska zamierzają wypracować strukturę rady rynku i rozszerzyć jej skład tak, aby stanowiła pełną reprezentację sektora internetowego w Polsce. IAB czeka na zgłoszenia podmiotów zainteresowanych zaangażowaniem się w działalność rady.

Konsultacje z KRRiT ws. jednoźródłowego badania mediów

Na forum rady rynku sektor internetowy ma wypracować wspólne stanowisko dotyczące jednoźródłowego badania korzystania z treści dźwiękowych i wideo w internecie, radiu i telewizji, nad którego założeniami pracuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Paweł Laskowski jako szef rady będzie koordynować komunikację między nią a KRRiT oraz pozostałymi organizacjami zaangażowanymi w ten proces (m.in. SAR i powstającej organizacji nadawców telewizyjnych).

Ponadto rada rynku będzie również pełnić rolę doradczą w zakresie pomiaru widowni internetowej prowadzonego przez PBI i Gemiusa oraz rekomendować dalsze kierunki rozwoju tego badania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/problemy-z-nowym-badaniem-rynku-mediow-w-polsce-marketerzy-zaniepokojeni-brakiem-porozumienia,7171094018525313a ##

KRRiT nad koncepcją nowego pomiaru tele- i audiometrycznego mediów pracuje od wiosny ub.r. Projekt zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych. Docelowo badanie miałoby objąć rynek w perspektywie dwóch lat, wstępne wyniki badań miałyby być znane do połowy 2020 roku. Rocznie ma kosztować 70-80 mln zł.

KRRiT do końca ub.r. dysponowała budżetem na realizację projektu w wysokości ok. 15 mln złotych, w 2019 roku w budżecie państwa przewidziano na ten projekt ok. 40 mln zł.

W zeszłym tygodniu KRRiT podpisała umowę na dostarczenie sprzętu do testów mikro-panelu z firmą Synerise oraz zakontraktowała firmę Indicator do kontroli badania założycielskiego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali