Przedstawiciele PBI i IAB będą konsultować z KRRiT jednoźródłowe badanie mediów

Spółka Polskie Badania Internetu porozumieniu z IAB Polska wznowiła działalność rady rynku internetowego. Rada Rynku będzie brać udział w konsultacjach z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji dotyczących jednoźródłowego badania telewizji, radia i internetu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Przedstawiciele PBI i IAB będą konsultować z KRRiT jednoźródłowe badanie mediów
Paweł Laskowski, prezes PBI

O reaktywowaniu Rady Rynku zdecydowano pod koniec marca na spotkaniu, w którym brali udział przedstawiciele 28 podmiotów zrzeszonych w PBI i IAB Polska, m.in. największych wydawców. Rada to statutowe ciało doradcze PBI, w jej skład wejdą reprezentanci obu organizacji oraz zainteresowanych podmiotów z rynku internetowego. Przewodniczącym rady będzie Paweł Laskowski, prezes PBI.

W najbliższym czasie PBI i IAB Polska zamierzają wypracować strukturę rady rynku i rozszerzyć jej skład tak, aby stanowiła pełną reprezentację sektora internetowego w Polsce. IAB czeka na zgłoszenia podmiotów zainteresowanych zaangażowaniem się w działalność rady.

Konsultacje z KRRiT ws. jednoźródłowego badania mediów

Na forum rady rynku sektor internetowy ma wypracować wspólne stanowisko dotyczące jednoźródłowego badania korzystania z treści dźwiękowych i wideo w internecie, radiu i telewizji, nad którego założeniami pracuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Paweł Laskowski jako szef rady będzie koordynować komunikację między nią a KRRiT oraz pozostałymi organizacjami zaangażowanymi w ten proces (m.in. SAR i powstającej organizacji nadawców telewizyjnych).

Ponadto rada rynku będzie również pełnić rolę doradczą w zakresie pomiaru widowni internetowej prowadzonego przez PBI i Gemiusa oraz rekomendować dalsze kierunki rozwoju tego badania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/problemy-z-nowym-badaniem-rynku-mediow-w-polsce-marketerzy-zaniepokojeni-brakiem-porozumienia,7171094018525313a ##

KRRiT nad koncepcją nowego pomiaru tele- i audiometrycznego mediów pracuje od wiosny ub.r. Projekt zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych. Docelowo badanie miałoby objąć rynek w perspektywie dwóch lat, wstępne wyniki badań miałyby być znane do połowy 2020 roku. Rocznie ma kosztować 70-80 mln zł.

KRRiT do końca ub.r. dysponowała budżetem na realizację projektu w wysokości ok. 15 mln złotych, w 2019 roku w budżecie państwa przewidziano na ten projekt ok. 40 mln zł.

W zeszłym tygodniu KRRiT podpisała umowę na dostarczenie sprzętu do testów mikro-panelu z firmą Synerise oraz zakontraktowała firmę Indicator do kontroli badania założycielskiego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style