SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Przedstawiciele PBI i IAB będą konsultować z KRRiT jednoźródłowe badanie mediów

Spółka Polskie Badania Internetu porozumieniu z IAB Polska wznowiła działalność rady rynku internetowego. Rada Rynku będzie brać udział w konsultacjach z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji dotyczących jednoźródłowego badania telewizji, radia i internetu.

Paweł Laskowski, prezes PBI Article

O reaktywowaniu Rady Rynku zdecydowano pod koniec marca na spotkaniu, w którym brali udział przedstawiciele 28 podmiotów zrzeszonych w PBI i IAB Polska, m.in. największych wydawców. Rada to statutowe ciało doradcze PBI, w jej skład wejdą reprezentanci obu organizacji oraz zainteresowanych podmiotów z rynku internetowego. Przewodniczącym rady będzie Paweł Laskowski, prezes PBI.

W najbliższym czasie PBI i IAB Polska zamierzają wypracować strukturę rady rynku i rozszerzyć jej skład tak, aby stanowiła pełną reprezentację sektora internetowego w Polsce. IAB czeka na zgłoszenia podmiotów zainteresowanych zaangażowaniem się w działalność rady.

Konsultacje z KRRiT ws. jednoźródłowego badania mediów

Na forum rady rynku sektor internetowy ma wypracować wspólne stanowisko dotyczące jednoźródłowego badania korzystania z treści dźwiękowych i wideo w internecie, radiu i telewizji, nad którego założeniami pracuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Paweł Laskowski jako szef rady będzie koordynować komunikację między nią a KRRiT oraz pozostałymi organizacjami zaangażowanymi w ten proces (m.in. SAR i powstającej organizacji nadawców telewizyjnych).

Ponadto rada rynku będzie również pełnić rolę doradczą w zakresie pomiaru widowni internetowej prowadzonego przez PBI i Gemiusa oraz rekomendować dalsze kierunki rozwoju tego badania.

KRRiT nad koncepcją nowego pomiaru tele- i audiometrycznego mediów pracuje od wiosny ub.r. Projekt zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych. Docelowo badanie miałoby objąć rynek w perspektywie dwóch lat, wstępne wyniki badań miałyby być znane do połowy 2020 roku. Rocznie ma kosztować 70-80 mln zł.

KRRiT do końca ub.r. dysponowała budżetem na realizację projektu w wysokości ok. 15 mln złotych, w 2019 roku w budżecie państwa przewidziano na ten projekt ok. 40 mln zł.

W zeszłym tygodniu KRRiT podpisała umowę na dostarczenie sprzętu do testów mikro-panelu z firmą Synerise oraz zakontraktowała firmę Indicator do kontroli badania założycielskiego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Przedstawiciele PBI i IAB będą konsultować z KRRiT jednoźródłowe badanie mediów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zainteresowany
„...jednoźródłowego badania korzystania z treści dźwiękowych w internecie, radiu i telewizji, nad którego założeniami pracuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji...”

Nie „...treści dźwiękowych w internecie, radiu i telewizji,..” tylko konsumpcji mediów (tv, radio, internet)

Od roku się o tym mówi. No chyba, ze to nowe ciało zajmie się jeszcze jakimś innym projektem
3 0
odpowiedź