Przeglądarki internetowe: Chrome traci, ale wciąż dominuje, w górę Safari i Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2019 r. zanotowała co prawda spadek udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku, ale dominująca pozycja lidera aplikacji Google pozostaje niezagrożona.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 64,3 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 64,92 proc. w październiku.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,97 proc. do 16,68 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze wzrostem z 4,33 proc. do 4,49 proc.

Top 5 zamykają aplikacje Samsung Internet i UC Browser. Udział pierwszej z nich zmalał z 3,29 proc. do 3,27 proc., a drugiej wzrósł z 2,94 proc. do 2,95 proc.

grafika

W Polsce Chrome także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w listopadzie br. 74,09 proc. udziału, wobec 74,27 proc. w październiku. To trzeci miesiąc z rzędu kiedy Chrome traci na naszym rynku.

Cały czas jednak daleko w tyle za Chrome są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 9,22 proc. do 9,38 proc.), Opera (wzrost z 4,4 proc. do 4,62 proc.), Samsung Internet (spadek z 4,72 proc. do 4,41 proc.) oraz Safari (spadek z 3,77 proc. do 3,64 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style