SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przychody TVN wzrosły głównie dzięki wyższym cenom reklam

Wzrost przychodów grupy TVN w I kw. o 22% r/r jest rezultatemgłównie wzrostu cen reklam, wynika z wtorkowych wypowiedziwiceprezes ds. finansów Karen Burgess. TVN zapowiada na jesieńofensywę programową.

- W I kwartale tego roku o 19 proc. wzrosły ceny reklam w TVN,co wygenerowało przychody w wysokości 35 mln zł - powiedziaławczoraj Karen Burgess, wiceprezes ds. finansów w TVN. Dobre wynikibyły możliwe dzięki sprzedaży czasu reklamowego wg cennika.

Skonsolidowane przychody netto w TVN wzrosły w I kw. o 22 proc.do 402 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł do 108 mln zł. WskaźnikEBITDA wzrósł o 13 proc. do 127 mln zł. Zysk netto wzrósł o 35proc. do 63 mln zł.

- W I kw. 2008 roku TVN rósł szybciej niż rynek - wzrost o 21proc. (w porównaniu r/r), przy wzroście rynku o 16 proc. - dodałPiotr Walter, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy TVN.

Walter podkreślił wzrost, jaki odnotowują kanały tematyczne. -Wpisuje się to w strategię budowania przychodów Grupy już nie tylkoo główny kanał, ale właśnie w oparciu o kanały tematyczne - mówił.Kanały tematyczne rosną, bo wzrosły tam ceny reklam i sprzedażlicencji.

- Planujemy dalszą dywersyfikację przychodów - mówił Walter.

Ogólny, całodobowy udział wszystkich kanałów Grupy TVN w rynku,wzrósł do poziomu 24 proc. w marcu 2008 i do 23,8 proc. w kwietniu2008 roku, z 22,2 proc. w marcu i 22,6 proc. w kwietniu 2007roku.

Udział kanału TVN w prime time w grupie 16-49 wzrósł do 21proc., z 20,9 proc. rok wcześniej.

Udział kanału TVN w prime time, w komercyjnej grupie docelowej,wzrósł do 23,6 proc. w marcu 2008 i 23,4 proc. w kwietniu 2008roku, z 22,6 proc. i 21,5 proc. w analogicznych okresach 2007 roku( (na podstawie badań AGB NMR).

Spółka planuje utrzymać obecną oglądalność w maju, ale w leciejej pozycja może się osłabić, głównie ze względu na MistrzostwaEuropy w Austrii i Szwajcarii oraz Olimpiadę, które będątransmitowane przez konkurencję.

"Lato może być gorsze" - przyznał prezes Piotr Walter. Niewykluczył, że na jesieni stacja przygotuje ofensywę programową.

Przychody gotówkowe Onetu wzrosły o 27 proc. do 35 mln zł. W Ikw. tego roku zmieniła się strona główna największego polskiegoportalu. Z nowych mediów Grupa TVN wzbogaciła się o portallifestylowy Plejada.pl.

Walter podał, że na koniec maja planowane jest zamknięcie kanałutematycznego TVN Gra, który okazał się nie rentowny. Z drugiejstrony nie ulegną zmianie plany dotyczące uruchomienia miejskiegokanału dla Warszawy - planowany start to koniec tego roku.

Prezes potwierdził, że spółka weźmie udział w przetargu naoperatora telewizji w sieciach komórkowych, ale tylko z perspektywyPOT - Polskiego Operatora Telewizyjnego, spółki powołanej przezPolsat i TVN.

Szef stacji zapowiedział, że w trakcie Euro 2008, do któregowyłączne prawa ma Polsat, TVN skoncentruje się na dotarciu w tymczasie do kobiet. - Straty mają być nadrobione na jesieni.

Dołącz do dyskusji: Przychody TVN wzrosły głównie dzięki wyższym cenom reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl