Publicis Groupe wprowadza kodeks z zasadami współpracy dla influencerów

Publicis Groupe (należą do niej takie agencje, jak Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Starcom, Zenith) aktualizuje zasady współpracy z twórcami internetowymi. Do wszystkich nowych umów z influencerami dołączany jest kodeks wartości i zasad, które każdy twórca powinien zaakceptować i respektować, aby móc nawiązać współpracę reklamową z klientami i markami, reprezentowanymi przez agencje należące do grupy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Kodeks ma być dodatkowym zabezpieczeniem dla klientów współpracujących z Publicis Groupe w obszarze influencer marketingu, przed współpracą z twórcami, których zachowania i działalność publiczna są sprzeczne z prawem, powszechnie przyjętymi normami i obyczajami społecznymi lub charakteryzują się brakiem szacunku dla odbiorców czy nieuczciwie wykorzystują ich zaufanie.  

- Przez ostatnie lata branża influencer marketingu urosła do istotnego, liczonego w setkach milionów złotych obrotu rynku. Deficyt standardu współpracy, powszechnych norm czy wspólnego zrozumienia odpowiedzialności za wpływ komunikacji na społeczności jest faktem. Korzystając z naszej skali i pozycji na rynku chcemy wprowadzić zasady, które będą działać w interesie wszystkich podmiotów i przyczynią się do profesjonalizacji tej części działalności marketingowej – mówi Łukasz Borek, dyrektor generalny agencji LiquidThread, należącej do Publicis Groupe – Oczywiście nie mamy wątpliwości, że zdecydowana większość influencerów tworzy treści kierując się uczciwością i szacunkiem wobec odbiorców, respektując prawo i dobre obyczaje społeczne. Jednak w obliczu bulwersujących i niedopuszczalnych zachowań, które w ostatnim czasie zdominowały dyskusję o twórcach internetowych, uznaliśmy, że czas sformalizować wymagania, które uważamy za absolutnie podstawowe. To nie tylko suche zapisy w umowach, ale mamy nadzieję, także impuls do refleksji i okazja dla nowych twórców wchodzących na ten rynek, by robić to wedle najlepszych reguł.

12 kluczowych zasad

Dokument zawiera dwanaście zasad, które twórcy, chcący współpracować z agencjami i klientami Publicis Groupe, muszą zaakceptować:  

   1. Podstawową wartością towarzyszącą mojej twórczości jest szacunek do społeczności i mojego audytorium.   2. Jako twórca internetowy tworzę materiały do moich kanałów internetowych, przestrzegając prawa.    3. W moich materiałach nie zachęcam i nie inspiruję do zachowań sprzecznych z prawem.   4. W moich materiałach nie wykorzystuję materiałów i informacji pozyskanych poprzez złamanie prawa.   5. Oznaczam reklamy i zawsze informuję, że dany materiał jest efektem płatnej współpracy zgodnie z wytycznymi UOKiK.   6. Reaguję na działania mojej społeczności mogące wyzwalać agresję, przemoc lub formy dyskryminacji. Nie toleruję hejtu w wypowiedziach mojej społeczności.    7. Nie promuję używania narkotyków i nielegalnych substancji psychoaktywnych i nie nawiązuję do tego w swoich treściach.    8. Jeśli tworzę materiał przeznaczony dla dzieci i młodzieży, dochowuję najwyższych standardów, by uwzględnić ich stopień rozwoju, możliwości krytycznego myślenia i kształtowanie moralnej postawy.   9. Respektuję prawa osób występujących w moich materiałach i posiadam od nich stosowną zgodę na wykorzystanie ich wizerunku. Respektuję prywatność moich odbiorców i publikuję ich odpowiedzi i komunikację ze mną, kiedy otrzymam na to jasną zgodę.    10. Biorę odpowiedzialność za treści, które publikuję, i dochowuję wszelkiej staranności, by były uczciwe, wiarygodne oraz skierowane do obserwującej mnie grupy docelowej.    11. Dbam o język wypowiedzi, w szczególności o to, by treści, które mogą docierać do grupy niepełnoletniej, były pozbawione wulgarności.   12. Rzetelnie i wnikliwie sprawdzam propozycje współpracy, które otrzymuję. Nie zgadzam się na promowanie marek, które w nieuczciwy sposób wykorzystują zaufanie moich odbiorców.Zobowiązanie do przestrzegania zasad jest już częścią wszystkich umów prawnych o współpracy influencerów z agencjami i klientami Publicis Groupe.   

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa