Publicis Groupe przejmuje Profitero z analityką e-commerce

Koncern marketingowy Publicis Groupe kupił firmę Profitero, oferującą w modelu SaaS platformę do analizy danych w e-commerce. Przejęta spółka, zatrudniająca ok. 300 pracowników, będzie działać jako osobny podmiot ze swoim dotychczasowym kierownictwem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Platforma oferowana przez Profitero pomaga klientom analizować i optymalizować ich sprzedaż, marketing i działania operacyjne (optymalizować treści, zwiększać wyniki wyszukiwania organicznego, porównywać ceny z konkurencją, monitorować dostępność produktu i śledzić oceny i recenzje klientów) w ponad 700 serwisach e-commerce’owych dostępnych w przeszło 50 krajach. Monitoring firmy obejmuje 70 mln produktów od 4 tys. marek.

Publicis Groupe podkreśla, że po przejęciu Profitero uzyska dostęp do zasobów umożliwiających rozwój swojej bazy analitycznej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/opuszczenie-rosji-kosztowalo-publicis-groupe-87-mln-euro,7170001262205057a ##

- Dzięki dodaniu Profitero do naszych istniejących zasobów, mamy teraz wyjątkową pozycję w czterech kluczowych filarach, które po połączeniu, pomogą naszym klientom osiągnąć właściwy udział w wykładniczym wzroście sprzedaży online - podkreśla Arthur Sadoun, szef Publicis Groupe.

- Z nami nasi klienci będą mogli lepiej niż ktokolwiek inny zrozumieć ludzi i sposób, w jaki dokonują zakupów - za sprawą Epsilona; zoptymalizować katalog produktów online - dzięki Profitero oraz zmaksymalizować wydatki online u detalistów - dzięki CitrusAd i skali Publicis Media. Ponadto będą mogli dostarczać swoim konsumentom unikalne i kreatywne doświadczenia, dzięki platformom wspieranym przez wiedzę inżynieryjną Publicis Sapient. Cieszę się, że mogę powitać Sarah, Bryana i ich wybitny zespół ekspertów w rodzinie Publicis - wylicza.

Profitero będzie dalej funkcjonować jako osobna spółka, zarządzana przez CEO Bryana Wienera i prezes Sarah Hofstetter. Wiener będzie raportował bezpośrednio do Arthura Sadouna.

- To najlepsze połączenie obu światów, ponieważ zachowujemy naszego ducha przedsiębiorczości jako organizacja oparta na produktach, a jednocześnie korzystamy z różnorodnych możliwości i skali działania Publicis Groupe. Przyniesie to natychmiastową wartość naszym klientom i pracownikom, dzięki zwiększonym inwestycjom w produkty i technologie, wprowadzeniu nowych mediów i możliwości aktywacji treści oraz wykorzystaniu globalnego potencjału Grupy w celu wspierania naszego dalszego rozwoju – przekonuje Bryan Wiener.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady