Pułkownik Sanders wraca w reklamie KFC

Charakterystyczny pułkownik Sanders wraca w reklamie marki KFC z poważną miną. Nowa kampania ma przywrócić tę sieć restauracji na ścieżkę wzrostu.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Pułkownik Sanders wraca w reklamie KFC
mat.pras.

KFC zmaga się ze spadkiem sprzedaży w USA, mimo że nowości wprowadzane wciąż do oferty, jak np. kanapki ze smażonym kurczakiem, nadal cieszą się dużym popytem wśród gości restauracji.

W ramach kampanii, na szyldach restauracji KFC oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej pojawił się wizerunek pułkownika Sandersa - założyciela KFC, ale nie w dotychczasowej znanej postaci, czyli z uśmiechem na ustach. Teraz jest surowy i poważny. Ma to wskazywać na jego niezadowolenie z wyników sprzedaży osiąganych przez KFC.

Emitowany w ramach kampanii spot "Obsession" przywraca markę do bardziej narracyjnej reklamy, repozycjonując Sandersa jako "chefpreneur", który ciężko pracuje, aby udoskonalić swój przepis, z niektórymi początkowo katastrofalnymi skutkami, w tym eksplodującymi frytkownicami i bójkami na sali sądowej z naśladowcami. 

Surowa kreacja, opracowana we współpracy z agencją Highdive, oddaje ten sam klimat gry o wysoką stawkę, co "The Bear", który jest podobnie osadzony w świecie kulinarnym, a w roli głównej występuje Matheson, który sam jest znanym szefem kuchni.

Spot emitowany jest w kinach, na platformach streamingowych i podczas transmisji MLB na Fox, a jego dłuższa wersja pojawiła się na YouTube. Jedenaście wyzwań, o trudnościach od trudnych do zdobycia przez Wordle'a po "z pogranicza fizyki kwantowej", zostanie ukrytych w elementach wideo, takich jak tatuaż Mathesona. Ci, którzy złamią kod, wygrają 11 miesięcy darmowego KFC.

Większa kampania, która nosi tytuł “Pułkownik żył, więc mogliśmy kurczakować” została zainspirowana badaniami QSR, które wykazały, że konsumenci postrzegają Sandersa jako ikonę kultury i rezonują z historią założyciela, którą postrzegają jako "z natury amerykańską". Pomimo postrzegania KFC jako przestarzałego i oferującego mdłe jedzenie, 90 proc. respondentów niebędących klientami stwierdziło, że ma pozytywne uczucia wobec marki.

Aby zachęcić gości do dania kolejnej szansy, KFC prowadzi promocję cyfrową Free Bucket On Us za pośrednictwem swojej aplikacji i strony internetowej, która oferuje bezpłatny kubełek z kurczakiem przy każdym zamówieniu o wartości 15 dolarów i więcej oraz zachęca konsumentów do wyrażenia opinii, aby pomóc w planie powrotu marki do wzrostu. Smażone pikle, obecnie modne wśród kohort takich jak pokolenie Z, również pojawiają się w menu KFC.

Niektóre z dotychczasowych eksperymentów KFC odniosły sukces, jak na przykład koncept sklepu Saucy zorientowany na polędwiczki, kanapki z kurczakiem i sosy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek