Rada Etyki Mediów: TVP w programie o karaniu kobiet jak w średniowieczu naruszył zasady szacunku i tolerancji

Emitując odcinek programu „Rodzinny Ekspres”, w którym wspomniano o karaniu kobiet metodą średniowieczną, Telewizja Polska naruszyła zasadę szacunku i tolerancji - oceniła Rada Etyki Mediów.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Rada Etyki Mediów: TVP w programie o karaniu kobiet jak w średniowieczu naruszył zasady szacunku i tolerancji

Po krytyce odcinek zniknął z serwisu VOD Telewizji Polskiej. Nadawca zapewnił, że nagrywany był 11 września, a kolaudowany 7 października, czyli na długo przed orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji. - Treść audycji nie ma zatem żadnego związku z najnowszymi wydarzeniami w kraju - brzmiał fragment oświadczenia.

Na program poskarżył się do Rady Etyki Mediów poseł Maciej Kopiec, a także dwie osoby prywatne. Wskazali w skargach, że treści zaprezentowane w programie upadlają, poniżają i zachęcają do samosądu wobec kobiet, które wyszły na ulice w proteście przeciwko orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego.

- TVP sugeruje się, że lincz wobec kobiet wyrażających publicznie swoje zdanie, jest pomysłem wartym wprowadzenia. Program jest publikowany w czasie ogólnopolskiego strajku tysięcy kobiet! Przypominam, że prawo do publicznego wyrażania poglądów gwarantuje wszystkim obywatelom konstytucja - napisała jedna z kobiet w skardze.

Rada Etyki Mediów podzieliła zasadność podnoszonych zarzutów i stwierdziła, że w kwestionowanym programie nadawca naruszył zapisaną w Karcie Etycznej Mediów Zasadę szacunku i tolerancji nakazującą poszanowanie ludzkiej godności, praw osobistych, prywatności i dobrego imienia.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały