SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 nadaje z nowego studia

Radio 357 uruchomiło nadawanie z nowego, głównego studia. Prace nad jego wyposażeniem i uruchomieniem trwały kilka miesięcy, a dotychczasowe pomieszczenie będzie zapasowym. Za koncepcję studia odpowiada dziennikarz Michał Gąsiorowski, a za projekt wnętrza - Iza Szewc.

Nowe studio posiada tzw. reżyserkę, czyli osobne pomieszczenie dla realizatorów, oddzielone od studia emisyjnego charakterystyczną szybą.

- Możliwa będzie jednak także tzw. samorealizacja przez prowadzących audycje - wyjaśnia Paweł Sołtys, prezes spółki zarządzającej Radiem 357. - Studio przygotowaliśmy w konsultacji z akustykami i specjalistami od oświetlenia i realizacji wideo. Posiada między innymi zaawansowane oświetlenie ledowe, umożliwiające zmianę barw i natężenia światła w zależności od potrzeb. Chcemy, by nasze studio stanowiło nowoczesne zaplecze nowoczesnego radia i dawało bardzo szerokie możliwości realizacyjne - tłumaczy Sołtys.

Dodatkowo studio główne Radia 357 posiada niezależne zasilenie, obieg powietrza i klimatyzację. Połączone jest również z newsroomem, w którym pracuje zespół serwisów informacyjnych. Tylko w studiu zamontowane są cztery telewizory umożliwiające stały podgląd bieżących wydarzeń.

Dotychczasowe studio zostanie studiem rezerwowym, umożliwiającym też realizację nagrań - tym samym Radio 357 dysponuje teraz dwoma studiami emisyjnymi.

Za projekt odpowiada Iza Szewc

Za projekt odpowiada Iza Szewc z Fabryki Nastroju. Według niej był to bardzo wymagający projekt. - Należało uwzględnić nie tylko kwestie aranżacyjne, ale także techniczne, akustyczne oraz związane z samym budynkiem. Trudnym elementem było też zaprojektowanie stołu studyjnego. Estetycznie nawiązuje do logo, a przy tym pozwala wygodnie pracować kilku osobom, jest odporny na zabrudzenia i profesjonalnie wyciszony. Uwzględnia także planowane realizacje materiałów video - mówi Szewc.

Wielkanoc w Radiu 357

Radio 357 szykuje specjalną, świąteczną ramówkę na najbliższe dni. W Wielki Piątek na antenie pojawi się audycja muzyczna w dwóch odsłonach. Pod wspólnym tytułem "Najpiękniejsze..." poprowadzi ją Marek Niedźwiecki (w godz. 9:30 - 12:00) oraz Marcin Łukawski (w godz. 19:00 - 22:00). Między 14:00 a 16:00 na specjalne wydanie "Ekranizacji" z muzyką filmową zaprasza Katarzyna Borowiecka. O 22:00 zostanie zaprezentowany w całości album Dead Can Dance "Within The Realm Of The Dying Sun".

W Wielką Sobotę gościem Katarzyny Pruchnickiej w audycji "Bistro" będzie Łukasz Modelski - autor m.in. książki "Piąty smak. Rozmowy przy jedzeniu" i "Droga przez mąkę". Porozmawiają o najlepszych daniach na święta oraz o historii jedzenia i roli jedzenia w historii. W swoich nocnych audycjach (Panoptikum - sobota, godz. 23:00 i Wiszące Ogrody - niedziela, godz. 23:00) po muzykę z rejonów Ziemi Świętej i Bliskiego Wschodu sięgnie Bartek Gil.

W Niedzielę Wielkanocną Marek Brzeziński zaprezentuje specjalne wydanie swojej audycji "Merde! Znowu Francja", a po niej emitowane będzie świąteczne "Stonowanie" Oli Budki. Wieczór będzie należał do fanów spotkań z literaturą w towarzystwie Pauliny Wilk oraz brzmień Piotra Kaczkowskiego i jego wydania audycji "Max 357".

Z kolei w Poniedziałek Wielkanocny w specjalnym wydaniu "Ranka" Marcin Łukawski poświęci szczególną uwagę osobom obchodzącym Święta w kameralnym gronie, bez rodzinnych spotkań. Audycja rozpocznie się o godz. 7:00. W południe odbędzie się rozmowa Michała Olszańskiego z Kubą Strzyczkowskim pod tytułem "Jacy jesteśmy". Między 13:00 a 15:00 "Koncert pisanek" zaprezentuje Marek Niedźwiecki. W "Godzinie Wychowawczej" o godz. 15:00 Katarzyna Pruchnicka porozmawia z Agą Zaryan o rodzicielstwie i o muzyce. W poniedziałkowy wieczór w audycji "Gra Zespołowa" swoje muzyczne wybory zaprezentuje Paweł Sołtys. Przy okazji Lanego Poniedziałku o 21:00 Adrian Bąk porozmawia z przedstawicielami Polskiej Akcji Humanitarnej o akcji Światowy Dzień Wody, w ramach której PAH apeluje o wsparcie działań zwiększających dostęp do wody w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu.

Ponad 610 tys. złotych miesięcznego wsparcia

Zespół Radia 357 zapowiedział, że będzie na bieżąco informował o swoich wydatkach poprzez kwartalne raporty finansowe.

Na początku marca br. redakcja podała, że obecny miesięczny koszt funkcjonowania radia wynosi 604 tys. zł. 62,3 proc. z tej kwoty, czyli 376 tys. zł, przeznaczane jest na wynagrodzenia a 6,3 proc. na wynagrodzenie pracowników administracji. W sumie na wynagrodzenia radio wydaje 414 tys. zł. Dotychczasowe inwestycje Radia 357 - w tym m.in. sprzęt i adaptacja lokalu - pochłonęły 830 tys. zł.

Kwota miesięcznego wsparcia na działalność stacji to w tej chwili 610 tys. złotych, radio wspiera ponad 27,6 tys. patronów.

Kolejnym celem zbiórki w serwisie Patronite.pl jest osiągnięcie kwoty 615 tys. zł miesięcznie, wtedy część budżetu ma zostać przeznaczona na promocję i marketing, uruchomienie sklepu z gadżetami oraz na nadawanie audycji „z terenu” (jeśli pozwolą na to obostrzenia pandemiczne).

Dołącz do dyskusji: Radio 357 nadaje z nowego studia

77 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jasnowidz
Kanał internetowy udaje radio. Patronów mimo nachalnej reklamy nie przybywa, a wpłaty wręcz spadają. Jeszcze pół roku, rok - może pojadą na resentymencie miłośników Lajonela Riczi I zaangażowania po stronie PO, ale ich wyborcy znikają, a takich zacietrzewionych kanałów internetowych opozycyjnych jest już chyba z trzydzieści
odpowiedź
User
Michał
Brawo, zarówno radio 357 jak i RNŚ otwierają oczy niedowiarkom i pokazują, że łącznie obie stacje za 10% tego ile kosztują kanały PR dostarczają dużo ambitniejsze i bardziej wartościowe treści programowe, świetna muza na poziomie, genialne audycje jazzowe, elektroniczne i metalowe, zero popowej papki, mnóstwo polskiej muzyki, obiektywna błyskotliwa publicystyka i ciekawe reportaże, do tego osobowości i głosy, których nie usłyszy się nigdzie indziej. Konkurencja tylko im służy. Widać czego nie mogli realizować w państwowych mediach i jak mogłoby wyglądać PR3 gdyby pozwolić im działać w pełni swobodnie. Życzę powodzenia i z całego serca kibicuję, Polska Kultura tylko na tym zyskuje
odpowiedź
User
Słuchacz
Kiedy będzie profesjonalna strona internetowa
odpowiedź