SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Opole zmienia logotyp, nowości w ramówce stacji

Od poniedziałku, 14 stycznia br. Radio Opole odświeżyło logotyp, co jest bezpośrednio związane ze zmianą formatu drugiego programu rozgłośni - nadawanego online, w technologii DAB+. To Radio Opole 2 Kultura, które skupia się na informacjach z dziedziny kultury i sztuki.

fot. logo Radia Opolefot. logo Radia Opole

Wraz z początkiem 2019 roku Radio Opole zmieniło format swojego drugiego programu nadawanego online i w technologii DAB+. Lokalny program informacyjny "Dzień w Opolu, dzień w regionie" został zastąpiony stacją Radio Opole 2 Kultura -  pasmem dedykowanym wydarzeniom kulturalnym w regionie, ale i krajowym oraz światowym - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

W związku ze startem nowego pasma, Radio Opole postanowiło wykorzystać okazję do rebrandingu dotychczasowego logotypu. Zachowano charakterystyczne elementy poprzedniej identyfikacji wizualnej: czerwone podkreślenie oraz układ poziomy nazwy stacji, a zmianie uległ font, kolor czcionki oraz kolor tła.

Z kolei nowe pasmo - Radio Opole 2 Kultura - będzie poświęcone kulturze i festiwalom - nie tylko lokalnym i regionalnym, ale i ogólnopolskim.

Nowy logotyp obowiązuje od 14 stycznia

Jak podaje rozgłośnia w informacjach przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl, celem zmian jest zamiar, by „logotyp lepiej oddawał charakter Radia Opole, jako medium współczesnego, nadążającego za trendami oraz kreującego je w lokalnym środowisku, zarówno medialnym jak i społecznym”.

Prace nad tym projektem rozpoczęły się w połowie ub.r. i były prowadzone przez zespół pracowników biura promocji Radia Opole oraz współpracujących z nimi grafików.

Logotyp zadebiutował po raz pierwszy w social mediach 14 stycznia br. o godzinie 6.00. – został zaprezentowany w portalach społecznościowych, na stronie internetowej stacji, w streamingu on-line oraz w sklepie internetowym Radia Opole.

Za oprawę dźwiękową programu cyfrowego Radio Opole 2 Kultura odpowiada firma Prestige Films.

Nowości w ramówce Radia Opole, powrót sprawdzonych audycji

Wraz z początkiem 2019 roku na słuchaczy rozgłośni czekały również premierowe audycje, m.in. cykl poświęcony czytelnictwu „Czytasie”, „Młoda Polska” o społecznej aktywności młodych Polaków czy "Szperacze" – o pasjach ludzi, którzy w swoich miejscowościach tworzą muzea, skanseny, wystawy czy zbierają stare zdjęcia. Dodatkowo w audycji „Worek z cytatami” prowadzący przypominają, skąd pochodzą cytaty, którymi na co dzień posługuje się społeczeństwo. Wiadomo również, że w letniej ramówce stacji pojawi się „Rozdziały na upały” - wakacyjna powieść w odcinkach.

Na antenie od stycznia można również słuchać w poniedziałki po 22.00 audycji „Terapeuci”, w której poruszane są tematy uzależnień; w środy „Przy rodzinnym stole”, a w piątki - „Szlachetne zdrowie”. Z kolei w soboty po godz. 14:00 - w „Magazynie szalonych pomysłów” prezentowane są wyzwania, jakie stawia przed człowiekiem dynamiczny rozwój nauki. Na antenę w soboty po 20:00 powróciła audycja „Twoja Muzyka” Tomasza Wojtyłki, a dla najmłodszych słuchaczy - w niedzielę o 9:15 - „Mała kultura”.

Zmianie uległy również dotychczasowe audycje – „Młodzieżowa Loża Radiowa” od stycznia br. jest nadawana w każdy piątek, a nie jak do tej pory w niedzielę. O godzinę wydłużono magazyn reporterów „Reporterskie tu i teraz”, którego gospodarzami są wydawcy redakcji informacji: Agnieszka Stefaniak, Cezary Puzyna i Bogusław Kalisz.

Redaktorzy: Beata Granatowska i Ireneusz Prochera, od poniedziałku do czwartku prowadzą „Rewiry kultury”, które rozpoczynają się wcześniej niż do tej pory - o 16.00. W piątki program prowadzi Tomasz Zacharewicz, który jest także gospodarzem „Dobre pisanie” - cotygodniowego pasma rozmów z ludźmi zajmującymi się literaturą. Dodatkowo, raz w miesiącu będzie prowadzić „Dobre pisanie ekstra”.

Premierowe koncerty będą nadawane od stycznia, w co drugi czwartek miesiąca po 20:05, a „Studio Reportażu” od poniedziałku do piątku, o godzinie 21.15 będzie prowadzić Marian Staszyński.

Piotr Moc jest prezesem Radia Opole od początku kwietnia 2016 roku. Z opolską rozgłośnią jest związany od 2006 roku. Prowadził m.in. „W cztery oczy”, „Lożę radiową” oraz „Niedzielną lożę radiową”. Był także redaktorem naczelnym stacji. W przeszłości pracował w RMF FM, Radiu Vanessa oraz Radiu Park.

Dołącz do dyskusji: Radio Opole zmienia logotyp, nowości w ramówce stacji

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
takie tam przemyślenia pracownika
A więc mimo strat Radio Opole wymyśla sobie zmianę logotypu. Tak zmiana pociąga za sobą wydatek w wysokości w sumie co najmniej 30 - 50 tys. zł, bo trzeba zapłacić za projekt i prawa autorskie, wszystkie gadżety i wartościowsze materiały reklamowe idą za darmo do znajomych, bo są z nieaktualnym logo, a inne do kosza. I po to to było?
odpowiedź
User
Krzysztof Sagan (RadioPolska.pl)
Przepraszam, ale autorem słów "Sprawy samorządowe przejmie teraz w całości główna antena. Radio Opole 2 Kultura poświęcone będzie - jak wskazuje jego nazwa - kulturze, ale także festiwalom. Stąd w trakcie prac nad nową anteną pojawiła się nazwa „Festiwalowe Radio Opole" jestem ja. Cytat pana Prezesa był dalej kursywą. Można sprawdzić: http://radiopolska.pl/blog/2018/12/opole-wiecej-kultury-w-dab

Myślałem, że po ostatnich przeprosinach Wasza redakcja skończyła z kradzieżą newsów...

Krzysztof Sagan (RadioPolska.pl)
odpowiedź
User
Dawid
Uważam, że logo nietrafione. Wygląda jak dla kostek do zmywarki
odpowiedź