SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio Maryja ma najmniejszą słuchalność w historii. Duże spadki Audytorium 17 i VOX FM

W okresie od sierpnia do października br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło zdecydowanie największym wzrostem udziału w zestawieniu. Najwięcej straciła Trójka, a Radio Maryja odnotowało najgorszy wynik w historii nadawania - raport Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27,8 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,9 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2018 wzrósł o 0,1 pkt. proc.).

Od kwietnia br. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak. W ostatnim czasie z rozgłośnią rozstała się dyrektor informacji Katarzyna Buszkowska, jej obowiązki przejął wspomniany już wyżej Celeda.

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc.

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,2 pkt. proc. do 6,1 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,7 proc. - jednym z najniższych przynajmniej od początku lat 2000. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc., czyli najbardziej w zestawieniu.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,4 pkt. proc., osiągnęło Radio Plus, którego wynik zwiększył się do 2,5 proc.

Znaczące spadki odnotowały: Audytorium 17 (o 0,7 pkt. proc. do 4,5 proc. udziału) i VOX FM (również o 0,7 pkt. proc. do 3,4 proc.). Z kolei o 0,4 pkt. proc. do 1,1 proc. spadł udział Radia Maryja, które zanotowało najniższą słuchalność w historii nadawania.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio Maryja ma najmniejszą słuchalność w historii. Duże spadki Audytorium 17 i VOX FM

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nati
Alleluja i do przodu, tj. do dołu.
75 31
odpowiedź
User
( | )
Za mało czcigodnego ojca dyrektora jest powodem takiego stanu rzeczy.
46 15
odpowiedź
User
jan pawel III
Absurdalnie panstwo pis jest tak skrojone dzieki ZUS ze liczy ja wymieranie swojego elektoratu. Kondycja sluzby zdrowia tez nie sluzy sluchaczom rydzyka. Jeszcze 2 lata i spadnie o połowe słuchalnosc
48 15
odpowiedź
User
Virtu
Cieszysz że słuchacze RM wymierają.
Zakrzyknę: Szybciej! Szybciej!
30 27
odpowiedź
User
ekspert
Ojciec Tadeusz jest wypłacalny i lada chwila podejmie środki naprawcze. Podstawa to zwolnic dyrektorów zarządzających i dokapitalizować Radyjo.
19 12
odpowiedź