SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jedynka wyprzedziła reklamowo Trójkę, liderem RMF FM przed Radiem ZET (Top10)

Wydatki na reklamę radiową w 2021 roku cennikowo wzrosły o blisko 8 proc., do 9,4 mld zł. Najwyższy wzrost przychodów reklamowych osiągnęła Jedynka, z kolei Trójka zanotowała spadek o ponad jedną czwartą. Zdecydowanym liderem jest RMF FM.

Article

W okresie od stycznia do grudnia 2021 roku stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 9,39 mld zł, czyli o 7,8 proc. więcej niż w 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto Kantar Media, bez rabatów).

Liderem wpływów reklamowych na rynku radiowym było RMF FM, z przychodami w kwocie 2,93 mld zł, wyższymi rok do roku o 9.2 proc. Drugie pod tym względem Radio Zet zwiększyło je o 9,4 proc., do 1,68 mld zł.

Podium zamyka Program I Polskiego Radia. Ta rozgłośnia zarobiła na reklamach 440,4 mln zł i zanotowała największy w czołówce wzrost wpływów reklamowych – wyniósł on 64 proc.

Kolejna w zestawieniu radiowa Trójka miała w 2021 roku 324,5 mln zł przychodów z reklam. Były one niższe rok do roku o 27,6 proc.

Tok FM na reklamach zarobiło 232,6 mln zł (+16,9 proc.), Vox FM – 184,7 mln zł (-5,4 proc.), Eska Warszawa – 133,7 mln zł (+9,7 proc.), RMF Classic – 133 mln zł (+15,3 proc.), Eska Wrocław – 122,9 mln zł (+8,8 proc.) i Eska Poznań – 116,6 mln zł (+14,6 proc.).

 

Dołącz do dyskusji: Jedynka wyprzedziła reklamowo Trójkę, liderem RMF FM przed Radiem ZET (Top10)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stefan
Trójce spada wszędzie. Od kilku tygodni nie słucham jej już rano, bo jest tam coraz mniej informacji.
odpowiedź
User
AS
I w nagrodę za utratę ponad 1/4 budżetu reklamowego prezes Kamińska została utrzymana na stanowisku. Logiczne :D
odpowiedź
User
Stefan
I w nagrodę za utratę ponad 1/4 budżetu reklamowego prezes Kamińska została utrzymana na stanowisku. Logiczne

Zapadła gdzieś decyzja, by ją trzymać, ale przecież nie była to wola Czabana, tylko innych czynników.
odpowiedź