SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Antena TV ma ruszyć 1 maja. Koncesja kosztowała 14,36 mln zł

Nowy kanał Antena TV w naziemnej telewizji cyfrowej ma wystartować prawdopodobnie 1 maja, nadal trwają prace nad ramówką i logo. Za 10-letnią koncesję nadawca będzie musiał zapłacić 14,36 mln zł - wynika z dokumentów Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

fot. Shutterstock.comArticle

Według planów w sobotę, 1 maja rozpocznie nadawanie Antena HD - nowa stacja naziemna z portfolio MWE Networks. W ramówce mają znaleźć się takie produkcje jak m.in. „Moda na sukces”, „Bonanza” czy „Kabaretowy szał”. Za sprzedaż reklam ma odpowiadać  Biuro Reklamy Telewizji Polskiej.

Jak wynika z naszych informacji, nadal trwają prace nad ramówką stacji, logo oraz datą startu - niewykluczone, że kanał rozpocznie nadawanie chwilę wcześniej lub chwilę później, niż zapowiadana wcześniej data. Wynika to m.in. z faktu, że nadawca wciąż czeka na decyzję Urzędu Komunikacji Elektronicznej w tej sprawie.

Za koncesję 14,36 mln zł na 10 lat

Z dokumentów opublikowanych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji wynika, że za koncesję na 10 lat nadawca musi zapłacić 14 mln 359 tys. zł. Obowiązuje ona od 25 marca br. do 24 marca 2031 roku. Płatność została rozłożona na 10 rat.

We wniosku twórca kanału Michał Winnicki uzasadnił, że odbiorcami kanału Antena TV (we wniosku mowa jest o Silver TV, ponieważ nazwa oficjalnie zostanie zmieniona dopiero po uruchomieniu kanału – przyp.red.) będą osoby 50+, bez względu na płeć i aktywność zawodową, z wykształceniem średnim lub wyższym. Swoją decyzję uzasadnił faktem, że w Europie istnieje trend powstawania stacji telewizyjnych skierowanych do seniorów, a w Polsce nie ma tego rodzaju oferty, choć nasz kraj jest jednym z najszybciej starzejących się krajów Unii Europejskiej.

W programie filmy fabularne i seriale mają stanowić 20 proc. ramówki (zdaniem nadawcy dostarczają one rozrywki, zatem pośrednio przyczyniają się do dobrego samopoczucia seniorów), audycje rozrywkowe – 20 proc., audycje edukacyjne – 10 proc. (w interesie społecznym ma być prowadzenie skutecznej polityki prozdrowotnej), poradnicze – 10 proc., dokumenty – 3 proc., o tematyce religijnej – 2 proc. (msze święte dla tych, którzy nie mogą w nich uczestniczyć osobiście), artystyczno-kulturalne – 2 proc. (odnoszące się do aspektu nostalgii, istotnej dla seniora), transmisje koncertów z muzyką tzw. goldies, czyli złote przeboje, a także audycje prezentujące muzykę poważną w formie retransmisji koncertów z filharmonii.

Na korzyść Winnickiego „ambitna i różnorodna oferta”

KRRiT oceniła wnioski nadawców w konkursie koncesyjnym, biorąc pod uwagę przede wszystkim aspekt zróżnicowanej oferty programowej; techniczny, który zakłada możliwości produkcyjne, realizacji i emisji programu telewizyjnego; aspekt ekonomiczno-finansowy (tego kryterium jako jedyna nie spełniła Red Carpet TV, która nie udokumentowała dostatecznie możliwości finansowania kanału).

Regulator, oceniając wnioski miał kierować się: zasadą praworządności, prawdy obiektywnej, pogłębiania zaufania i równości wobec prawa. Pod uwagę wzięto także możliwość realizacji przez nadawcę zasady otwartego i pluralistycznego charakteru radiofonii i telewizji. Następnie rozpatrując wnioski KRRiT miała brać pod uwagę kryterium wiarygodności finansowej i pluralizmu oraz analizę programową. Na korzyść propozycji Winnickiego, dotyczącej Silver TV (teraz Antena TV) miał przeważyć fakt, że będzie to kanał dla osób powyżej 50. roku życia o charakterze „dotychczas nieobecnym w naziemnej telewizji cyfrowej”, a oferta została oceniona jako „ambitna, różnorodna i odpowiadająca na oczekiwania i potrzeby przyjętej grupy odbiorców”.

Na multipleksie pierwszym kanał będzie zajmował miejsce po Eska TV, TTV, Polo TV, a przed TV Trwam, Stopklatką, Fokus TV i TVP ABC.

Michał Winnicki składał także dwie inne propozycje na multipleks naziemny – na TVC Nostalgia oraz Tele Rozrywka. Poza nim wniosek o przyznanie koncesji w konkursie składali także Green Content na kanał Dmax, Red Carpet Media na Red Carpet TV, Wirtualna Polska Media na H!TV, ATM Rozrywka na kanał o tej samej nazwie; Telewizja Polsat na Polsat Edu. Swój wniosek ostatecznie wycofała Gaming Tech Esports Media na CD Action TV.

Antena HD jest nową stacją, powstałą w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji stacji ATM Rozrywka. Dzięki otrzymanej koncesji na nadawanie na MUX-1 stacja będzie miała ogólnopolski zasięg. Kanał początkowo miał się nazywać Silver TV, ale ze względu na spór z Beatą Borucką - która kilka miesięcy temu uruchomiła telewizję internetową - również jako „Silver TV” - nazwa kanału została zmieniona.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Antena TV ma ruszyć 1 maja. Koncesja kosztowała 14,36 mln zł

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bolec1
Moda na sukces od pierwszego odcinka? Ciekawe skąd misiek weźmie koncerty z filharmonii. A no tak zapomniałem że na YouTube są
odpowiedź
User
Kiszczak
Moja babcia obiecała ze będzie oglądać Telezakupy
odpowiedź
User
Muko
Jak na razie pazernośc tego pana spowodowala ze stracił jedyny program który dało się oglądać w jego imperium czyli listę Śląskich Szlagierów
odpowiedź