SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ranking czytelnictwa: „Newsweek” i „Wprost” wyżej od „Gościa Niedzielnego”

W okresie od czerwca do listopada ub.r. liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Article

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2014 roku sięgało 22,35 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,67 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,09 proc. respondentów (spadek o 3,50 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,80 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,94 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,56 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,81 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,16 proc. czytelników, czyli o 2,56 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,81 proc. do 4,81 proc.

Natomiast „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny) uplasował się dopiero na miejscu 10. z wynikiem na poziomie 3,80 proc. (spadek o 0,07 pkt.).

Tygodniki 15-75

czerwiec 2014 : listopad 2014

czerwiec 2013 : listopad 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

22,35%

26,02%

Życie na Gorąco

14,09%

17,59%

Chwila dla Ciebie

10,80%

13,94%

Angora

9,56%

12,37%

Newsweek

6,16%

8,72%

Auto Świat

5,33%

7,03%

Wprost

4,81%

5,81%

Twoje Imperium

4,07%

5,20%

To & Owo

4,02%

4,95%

Gość Niedzielny

3,80%

3,87%

Polityka

3,75%

4,81%

Na Żywo

3,57%

4,79%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,69%

3,34%

Rewia

2,40%

3,07%

Motor

2,24%

2,82%

Świat & Ludzie

1,83%

2,37%

Teleprogramy

1,59%

2,01%

W Sieci

1,31%

1,17%

Teraz

1,24%

1,43%

Tygodnik Siedlecki

0,65%

0,76%

MM Moje Miasto

0,48%

0,47%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,44%

0,43%

Tygodnik Ostrołęcki

0,42%

0,70%

Teraz Opole

0,02%

0,06%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska” - miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.

Tygodniki 16-59

czerwiec 2014 : listopad 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

21,88%

Życie na Gorąco

12,73%

Chwila dla Ciebie

10,10%

Angora

9,64%

Newsweek

6,62%

Auto Świat

6,09%

Wprost

4,90%

To & Owo

3,91%

Polityka

3,43%

Na Żywo

3,39%

Twoje Imperium

3,38%

Gość Niedzielny

3,13%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,52%

Motor

2,41%

Rewia

1,97%

Świat & Ludzie

1,57%

Teleprogramy

1,52%

W Sieci

1,26%

Teraz

1,18%

Tygodnik Siedlecki

0,63%

MM Moje Miasto

0,49%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,43%

Tygodnik Ostrołęcki

0,42%

Teraz Opole

0,01%

Na drugiej podstronie dane dwutygodników

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ranking czytelnictwa: „Newsweek” i „Wprost” wyżej od „Gościa Niedzielnego”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl