SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Ranking domów mediowych w Polsce: na czele MediaCom Warszawa i Starcom, liderem wzrostu Mets (TOP 27)

MediaCom Warszawa i Starcom to dwa największe domy mediowe pod względem przychodów - wynika z rankingu firmy audytorskiej Stars. Najwyższy wzrost przychodu - w relacji rok do roku (93 proc.) osiągnął Mets. O 57,4 proc. spadł przychód Media On - najwięcej spośród notowanych w rankingu firm.

Article

MediaCom Warszawa osiągnął w 2016 roku przychód na poziomie 887,2 mln złotych, o 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej - tym samym firma utrzymała pozycję lidera na rynku domów mediowych. Drugie miejsce zajął Starcom z 767,4 mln przychodu, o 24,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Podium zamyka awansujący z miejsca czwartego Zenithoptimedia Group, z przychodem 477 mln złotych - o 15 proc. więcej niż w roku 2015.

Liderem dynamiki wzrostu rok do roku jest dom mediowy Mets (18. miejsce w zestawieniu). Jego przychód wzrósł o 92,9 proc. w relacji rdr i w 2016 wyniósł 115,8 mln zł. Z kolei o 41 proc. wzrósł przychód Vizeum Polska (pozycja 12. w zestawieniu) i w 2016 roku wyniósł 211 mln zł. Wysoki wzrost odnotowała także Arena Media Communications (19. miejsce w rankingu) - o 39,3 proc. do poziomu 87,2 mln złotych przychodu w 2016 roku.

Najwięcej w skali roku straciły Media On (o 57,4 proc., przychód 11,5 mln zł, pozycja 25. w rankingu), Easymedia (o 46,2 proc., przychód 12,1 mln zł, miejsce 23. w rankingu) oraz PHD (o 35 proc., przychód 11,9 mln zł, miejsce 24.).

Na 27 ujętych w rankingu domów mediowych 18 zanotowało przychód powyżej 100 mln złotych rocznie. Łącznie wszystkie firmy z rankingu wygenerowały ponad 6,216 mld zł przychodu. Kwoty przychodu nie wskazano jedynie w przypadku The & Partnership Limited.

Do 100 mln zł przychodu wykazały U2 Media, Media On, PHD, EasyMedia, Media+ Warsaw, K2 Media, Media Group oraz  Arena Media Communications.

Między 101 a 199 mln zł przychodu miały Mets, Maxus, Mullenlowe Mediahub, Phd Media Direction, Universal Mccann. W przedziale 200-299 mln zł mieszczą się przychody domów Value Media, Vizeum, Carat Polska, Media Direction, Initiative Media Warszawa. Pozostałe domy mediowe z zestawienia w 2016 roku miały przychód powyżej 300 mln zł – Havas Media, SMG Poland, OMD, Mindshare Polska, MEC,  Zenithoptimedia Group, Starcom i MediaCom Warszawa (kolejność rosnąca).

W rankingu domów mediowych Stars uwzględniono te firmy, które zajmują się planowaniem i zakupem we wszystkich kanałach mediów. Dane przygotowano w oparciu o przychody KRS spółek za rok 2016.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ranking domów mediowych w Polsce: na czele MediaCom Warszawa i Starcom, liderem wzrostu Mets (TOP 27)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
S
To jest ranking SPÓŁEK, a nie domów mediowych.
7 2
odpowiedź
User
BB
A gdzie Star Media? A gdzie Effective Media? Gdzie Starmedia, Independentmedia, InfinityMedia, Codemedia, Mastermind i wiele innych niezależnych podmiotów?
Tacy to właśnie audytorzy na tym rynku funkcjonują. Pracują tylko z największymi, bo tak jest łatwiej, ale z rzetelnością ma to niewiele wspólnego.
Tak, wiem - "...umieszczamy informacje tylko o tych podmiotach, które zgłosiły się do audytu...", tylko zastanawia mnie czemu te małe podmioty nie chcą takim audytorom podawać takich danych, bo jakiś powód musi być...
7 0
odpowiedź
User
Insider
To jest ranking SPÓŁEK, a nie domów mediowych.

Pełna zgoda. Z tym, ze niektórych spolek brakuje... Np. Maxus GroupM to dwie spolki, a w zestawieniu wyglada na jedna. RECMA jest chyba wciaz bardziej wiarygodnia.
6 0
odpowiedź
User
Kasia
właśnie a gdzie są niesieciowe firmy. to też są firmy, które zajmują się planowaniem i zakupem we wszystkich kanałach mediów.
0 0
odpowiedź
User
OSTR
PHD jakoś porozbijane...Szkoda, że nie ma wszystkich domów mediowych. Trochę ich jeszcze jest z Warszawy, Poznania, Krakowa i Wrocławia i zajmują się wszystkimi mediami. Pytanie od kiedy K2 zajmuje się innymi mediami niż internet. Toż to oni pracują w aliansie strategicznym z Codemedia. A tych nawet nie ma w rankingu. Dziwne. W KRS można ich sprawdzić. W raportach innych też są. Przy mniejszych podmiotach wyraźnie widać jak ważni są ludzie. Media ON spadł tak strasznie ...bo odeszły dwie kluczowe osoby.
0 0
odpowiedź
User
nicky
To jest ranking SPÓŁEK, a nie domów mediowych.

Pełna zgoda. Z tym, ze niektórych spolek brakuje... Np. Maxus GroupM to dwie spolki, a w zestawieniu wyglada na jedna. RECMA jest chyba wciaz bardziej wiarygodnia.
Jaromir z Rafałem W. pogrzebał juz Maxusa - RIP
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing