SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej

Wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w I półroczu 2008 r.wyniosła 326 mln zł, czyli o ponad 14 proc. więcej w stosunku dotego samego okresu 2007 roku - wynika z danych Izby GospodarczejReklamy Zewnętrznej.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosław drugim kwartale 2008 roku 183.123.781,00 zł i była wyższa wstosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku o 10.524.722,00 zł, tojest o ponad 6 procent (bez wydatków na reklamę na środkachkomunikacji, tak zwaną reklamę tranzytową) - wynika z danych IzbyGospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

IIkwartał rokuSprzedażłącznaSprzedaż wstosunku do 2008
200398.099.118- 74.499.941
2004114.423.061- 58.175.998
2005129.524.752- 43.074.307
2006152.403.168- 20.195.891
2007172.599.059- 10.524.722
2008183.123.781

-


Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą w wysokości326.559.495,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tego samegookresu poprzedniego roku o ponad 14 procent (w pierwszym półroczu2007 roku kwota sprzedaży wyniosła 285.964.338,00 zł).

- Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku -planowaliśmy na początku roku wzrost sprzedaży na poziomie 15procent - komentuje najnowsze dane Lech Kaczoń, prezes IzbyGospodarcze Reklamy Zewnętrznej .

Dominujące sektory w drugim kwartale 2008 roku:

1. Żywność 16,15% (II kw. 2007: 15,23%)
2. Telekomunikacja 15,71% (II kw. 2007: 17,65%)
3. Sprzedaż 14,73% (II kw. 2007: 13,14%)
4. Rozrywka/Kultura 13,37% (II kw. 2007: 13,36%)
5. Motoryzacja/Transport 7,34% (II kw. 2007: 9,01%)

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wyglądanastępująco:

1. Systemy telefonii komórkowej 13,30% (II kw. 2007:14,38%)
2. Sieci handlowe/hipermarkety 11,32% (II kw. 2007: 11,76%)
3. Samochody 6,09% (II kw. 2007: 6,25%)
4. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,57% (II kw. 2007:5,39%)
5. Odzież/Obuwie 5,32% (II kw. 2007: 5,43%)


- Kolejny raz możemy podkreślić, że struktura głównych i kluczowychklientów branży reklamy zewnętrznej w Polsce pozostaje niezmienna.Generują oni ponad dwie trzecie przychodów klasycznego outdooru.Jeżeli w sytuacji rozwijającego się rynku możemy jeszcze mówić otypowo klasycznych nośnikach, albowiem obok standardowych rozwijająsię również elektroniczne, pojawiające się w punktach sprzedażyoraz komunikacji miejskiej - dodaje Lech Kaczoń.

- Obok głównych klientów reklamy zewnętrznej w coraz większymstopniu zaczynają korzystać z tej formy promocji takie sektory jak:"środki osobistej pielęgnacji ciała", "finanse / marketing"(zwłaszcza banki), "wyposażenie domu i biura" oraz "usługi". Trendten pozwala naszej branży na utrzymanie zadowalającego wzrostu -podsumowuje dane Lech Kaczoń.

kategorieI kw.'08II kw.'08
Siecihandlowe/hipermarkety/galerie21 25293920 738092
Pozostałe z sektora Sprzedaż2 1998876 236605
Piwo3 505 2088 623 904
Napoje1 147 3357 133 215
Pozostałe z sektoraŻywność10 782 19013 809 033
Filmy kinowe2 5962082 682816
Stacje TV8 8335353 858649
Stacje radiowe2 0108551 945861
Magazyny2 0588011 637589
Gazety codzienne5 4995263 813977
Edukacja756 3532 547272
Pozostałe z sektora Rozrywka,Kultura4 6849807 994930
Internet1 431 5351 189 055
Systemy telefoniikomórkowej18 199 89124 348 333
Telefoniastacjonarna1 849 4202 607 508
Pozostałe z sektoraTelekomunikacja914 361618 949
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJICIAŁA4 43532210 196644
PRODUKTYZDROWOTNE/LEKI981 9491 377 745
Samochody13 51645511 146797
Oleje/Paliwa354 871251 372
Stacje benzynowe69 799143 291
Transport909 571948 283
Pozostałe z sektora Motoryzacja/Transport1 066995947 602
Banki5 181 3878 386 627
Ubezpieczenia1 915 7201 266 115
Pozostałe z sektoraFinanse/ Marketing1 286 7401 979 643
Proszki do prania468 513448 277
Pozostałe z sektora Domowe środkiczystości255 138486 009
Akcje społecznenon-profit2 761 9812 305 244
Pozstałe z sektoraBezpłatne i autopromocja167 281135 979
AGD/RTV2 5066354 723493
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu ibiura1 0715341 518632
Biura podróży2 919 8533 244 973
Usługi medyczne246 080142 569
Pozostałe z sektoraUsługi3 412 8632 585 778
BUDOWNICTWO4 0597846 189953
PRODUKTY DLADZIECI0447 123
ODZIEŻ/OBUWIE4 9995069 748919
PRODUKTY DLAZWIERZĄT916 571326 425
PRZEMYSŁ2 01093 024
ROLNICTWO/OGRODNICTWO03 575
KAMPANIE POLITYCZNE4 20020 990
NIEOKREŚLONYSEKTOR2 201 9314 272 911
ŁĄCZNIE143 435 713183 123 781

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland,Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawieratakże dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland,Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

Dołącz do dyskusji: Raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl