SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama "Faktu" łamie prawo?

Najnowsza reklama "Faktu" może naruszać ustawę radiofonii i telewizji

Podczas wczorajszego posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji członkowie KRRiT omawiali kontrowersje, jakie wzbudziły reklamy dziennika "Fakt", które emitowane były w radiu i telewizji. "Fakt" reklamuje swoją akcję jako "życie dwóch rodzin, które zamieniły się żonami, dziećmi i domami. Niezwykły eksperyment małżeński - zamiana żon" - poinformował wortal Wirtualnemedia.pl, Rafał Rastawicki, rzecznik prasowy przewodniczącej KRRiT.

Członkowie KRRiT podkreślali, że treść reklam może naruszać Art.18 ustawy radiofonii i telewizji, mówiący min. o propagowaniu postaw i poglądów  sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym. Wyrazili również zdziwienie, że media, w tym publiczne, zdecydowały się na emisję reklam tej treści. Przewodnicząca KRRiT w liście, który zostanie wysłany do prezesów min. TVP, Polsatu i TVN oraz Polskiego Radia zwróci uwagę na zastrzeżenia KRRiT oraz  wątpliwości etyczne i prawne.

Przypomnijmy, że na łamach gazety  od poniedziałku 16 maja, przez dwa tygodnie, relacjonowane będą wydarzenia w obu rodzinach: jak ich członkowie reagują na taką zmianę, czy mężowie tęsknią za żonami, czy dzieciom brakuje ukochanych mam, czy uda się zaprzyjaźnić z nowymi mieszkańcami, czy "wymienione" panie odnajdą się w nowej rzeczywistości.

Projekt "Zamiana żon" jest pewnym rodzajem reality show przedstawianym na łamach dziennika. Wsparty jest działaniami reklamowanymi w telewizji, w radio oraz w tytułach prasowych ASP.

Dołącz do dyskusji: Reklama "Faktu" łamie prawo?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl