Reklama online urosła o 16 proc. po trzech kwartałach 2024

Od stycznia do września 2024 roku wydatki na reklamę online wzrosły o 16 proc. względem porównywalnego okresu roku wcześniejszego. Wartość rynku reklamy online wyniosła prawie 6,4 mld zł – wynika z nowego raportu IAB Polska /PwC AdEx.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Reklama online urosła o 16 proc. po trzech kwartałach 2024

W pierwszych trzech kwartałach minionego roku dynamika wzrostu wydatków na reklamę online utrzymała się na dwucyfrowym poziomie. Trzeci kwartał roku przyniósł indeks wynoszący 14 proc., co przełożyło się na wzrost wartości o prawie 900 mln zł (a tym samym o 16 proc.) w całym badanym okresie. 

W reklamie online może paść rekord

Autorzy opracowania prognozują, że jeśli w czwartym kwartale tempo rozwojowe się zostanie utrzymane, to rynek pobije w 2024 roku kolejną granicę 8 mld zł.Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie – dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), która pozyskała w badanym okresie 44 proc., przed komunikacją SEM, stanowiącą prawie jedną trzecią tortu reklamowego online.

Większość formatów odnotowała dwucyfrowe wskaźniki wzrostu, poza komunikacją e-mail marketingową oraz reklamą natywną, które zaliczyły kilkuprocentowe spadki. Największy udział we wzroście wartości rynku miała reklama wideo, która łącznie ze statycznym display’em wypracowała ponad połowę wartości dodanej.

Wysoką dynamikę odnotowały też kanały: mobile (28 proc.) oraz social media (27 proc.).

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Ścisłe podium pozostaje bez zmian i niekwestionowanym liderem jest wciąż handel – podaje IAB Polska /PwC AdEx. 

grafika

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standard

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu