SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Open Finance z obietnicą o ZUS-ie wprowadzała w błąd

Komisja Etyki Reklamy uznała, że promujące Open Finance maile o tytule „Zmiany w ZUS-ie w 2012” wprowadzały internautów w błąd, obiecując informacje, które można uzyskać tylko w bezpośredniej rozmowie z konsultantem.

Reklama Open Finance z obietnicą o ZUS-ie wprowadzała w błąd

Skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy dotyczyła mailingu Open Finance zatytułowanego „Zmiany w ZUS-ie w 2012”. Autor protestu zauważył, że po kliknięciu w reklamę i wypełnieniu formularza z danymi osobowymi dostaje się kolejny mail. Informuje on, że z użytkownikiem niebawem skontaktuje się konsultant telefoniczny, proponując bezpłatne spotkanie z doradcą finansowym.

Protestujący podkreślił, że nie wyraził wcześniej zgody, żeby telefonował do niego pracownik Open Finance, a dodatkowo pierwsza reklama „nie informuje, o czym jest konkretnie”. „Najpierw chyba powinna być strona, na której dostanę więcej informacji, i dopiero wtedy mogę wyrazić chęć kontaktu z firmą” - ocenił internauta. Zaznaczył też, że na stronie  promocje.open.pl nie mógł się wypisać z listy mailingowej. „Jest to niedopuszczalne i, z tego co się orientuję, niezgodne z prawem przechowywania danych osobowych” - uznał.

Przedstawiciele Open Finance podkreślili, że ta reklama służyła przede wszystkim promocji wizerunku firmy jako pośrednika finansowego dobierającego rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnego klienta, co nie jest możliwe bez osobistego z nim. Firma poinformowała, że taki mailing był rozsyłany tylko przez jeden dzień i był zgodny z zasadami rozpowszechniania informacji handlowych zapisanymi w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

>>> Raport BIK nie w 5 minut - mailing Open Finance wprowadzał w błąd 

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że mailing Open Finance wprowadzał odbiorców w błąd. „Obietnica zawarta w reklamie, iż konsument otrzyma informacje o zmianach w ZUS-ie w 2012 roku, nie została dotrzymana. Konsument nie może otrzymać informacji bez rozmowy telefonicznej z konsultantem, co w reklamie nie zostało zaznaczone” - uzasadnił zespół orzekający Komisji. Ocenił przy tym, że niedopuszczalna jest sytuacja, w której internauta nie może wypisać się z listy e-mailingowej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama Open Finance z obietnicą o ZUS-ie wprowadzała w błąd

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Amon
Cały czas wysyłają takie reklamy, to podstawa ich działalności.
odpowiedź