SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Oral-B z mylącą statystyką szczoteczek, P&G zmienia ją w spocie z Maciejem Dowborem (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot szczoteczek Oral-B (produkowanych przez Procter & Gamble) informujący, że szczoteczką manualną wykonywanych jest 600 ruchów na minutę, mógł wprowadzać w błąd. W nowej reklamie marki, z udziałem Macieja Dowbora, ta informacja jest już podawana inaczej - pada stwierdzenie o mniej niż 600 ruchach.

Article

Autor skargi dotyczącej spotu Oral-B zwrócił uwagę na podawane w nim statystyki mówiące, że szczoteczką manualną do zębów wykonywanych jest 600 ruchów na minutę. Odbiorca uznał tę informację za mało prawdopodobną.

- Nikt nie jest w stanie wykonać przy ręcznym szczotkowaniu zębów 10 ruchów na sekundę, o których to mówi reklama. Załączam mail od producenta w odpowiedzi na w/w zarzut. Myślę, że to już jest zupełny brak szacunku dla ludzi słuchających ze zrozumieniem treści - stwierdził skarżący. - Uprzejmie informujemy Pana, że średnia ilość ruchów na minutę przy szczotkowaniu szczoteczką manualną to 300-600 ruchów. Zapewniamy, że badania takie zostały przeprowadzone, a informacja o 600 ruchach szczoteczki manualnej na minutę jest oparta o wiedzę wynikającą z 5 różnych badań, które następnie zostały zebrane i przeanalizowane w ramach badania uniwersyteckiego. Niestety nie możemy w pełni ujawniać naszych źródeł ze względu na ich poufny charakter - napisał konsumentowi Procter & Gamble w zacytowanym mailu.

Taką argumentację firma powtórzyła w wyjaśnieniu przesłanym do Komisji Etyki Reklamy. - Twierdzenie to jest oparte na wnioskach badań znanego w tej dziedzinie autorytetu tj. prof. dr Joachima Klimek, których tłumaczenie przekazuję w załączeniu. Natomiast zarzut zawarty w skardze nie jest poparty jakimkolwiek badaniem, chociażby uprawdopodabniającym jego zasadność - podkreślił przedstawiciel konsumenta.

Jednak Komisja Etyki Reklamy uznała, że dane w spocie mogą być mylące. - Jednoznacznym stwierdzeniem „600 ruchów na minutę szczoteczka manualna” reklama może wprowadzać odbiorców w błąd, gdyż z informacji przekazanych przez skarżonego nie wynika konkretnie, że w czasie używania manualnej szczoteczki do zębów wykonywanych jest dokładnie 600 ruchów na minutę - uzasadniła Komisja.

Procter & Gamble wziął pod uwagę te zastrzeżenia przy tworzeniu prowadzonej obecnie kampanii reklamowej, której bohaterem jest prezenter Polsatu Maciej Dowbor (zobacz szczegóły). Tym razem w spocie jest podawana mniej precyzyjna statystyka - że szczoteczka manualna wykonuje mniej niż 600 ruchów na minutę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama Oral-B z mylącą statystyką szczoteczek, P&G zmienia ją w spocie z Maciejem Dowborem (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl