SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama outdoorowa w I kwartale: 122 mln zł, 5,5 proc. w górę

W I kwartale br. na reklamę out of home w Polsce wydano 121,8 mln zł, czyli 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast wartość reklamy tranzytowej wyniosła 2,7 mln zł.

Reklama outdoorowa w I kwartale: 122 mln zł, 5,5 proc. w górę

Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że w I kwartale br. wydatki na reklamę outdoorową w Polsce wróciły do poziomu sprzed dwóch lat. - Należy przypomnieć, że I kwartał ub.r. był jednym z najsłabszych w ostatnich kilku latach na rynku out of home. Warto także zauważyć, że bieżący rok branża rozpoczęła z mniejszą liczbą powierzchni ekspozycyjnych niż rok temu - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Z roku na rok coraz większe znaczenie na reklamy out of home mają sieci handlowe i hipermarkety, a coraz mniejsze - operatorzy telefoniczni. Lech Kaczoń zauważa, że coraz mniej na reklamę zewnętrzną przeznaczają producenci żywności. - Potwierdza to postawy konsumentów z niektórych grup społecznych, którzy w sytuacji osłabienia gospodarczego i spadku potencjału nabywczego w pierwszej kolejności są skłonni oszczędzać właśnie na zakupie żywności - komentuje Kaczoń.

UDZIAŁ SEKTORÓW W RYNKU REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ
sektor 1 kw. 2012 1 kw. 2011 1 kw. 2010
Sieci handlowe / hipermarkety 21,37% 20,74% 18,65%
Systemy telefonii komórkowej 12,10% 13,95% 14,96%
Nieokreślono sektor 7,60% 4,41% 3,95%
Samochody 6,13% 5,04% 5,37%
Filmy kinowe 4,89% 3,40% 2,38%


- Dzięki stosunkowo niskim cenom druku, coraz częściej z reklam zewnętrznych korzystają nawet pojedyncze osoby, które mają coś do zakomunikowania. Interesujący jest wzrost wydatków na promocję filmów kinowych, co jest także związane z liczbą ich produkcji i koniecznością konkurowania między sobą ich dystrybutorów -
opisuje Lech Kaczoń. - I kwartał roku, podobnie jak IV, jest też okresem wzmożonej promocji samochodów - dodaje.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSCE W I KWARTALE 2012 r.
kategoria sprzedaż w zł
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 26 027 377
Pozostałe z sektora Sprzedaż 2 927 860
Piwo 1 500 103
Napoje 2 654 806
Pozostałe z sektora Żywność 5 459 896
Filmy kinowe 5 952 560
Stacje TV 3 575 181
Stacje radiowe 349 815
Magazyny 3 251
Gazety codzienne 345 491
Edukacja 4 056 151
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura 1 887 301
Internet 899 347
Systemy telefonii komórkowej 14 730 047
Telefonia stacjonarna 217 714
Pozostałe z sektora Telekomunikacja 1 331 026
Środki osobistej pielęgnacji ciała 1 757 153
Produkty zdrowotne/leki 1 766 084
Samochody 7 466 577
Oleje/Paliwa 0
Stacje benzynowe 1 064 884
Transport 2 150 835
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport 1 368 996
Banki 4 212 020
Ubezpieczenia 951 291
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing 1 740 975
Proszki do prania 1 153 102
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości 623 645
Akcje społeczne non-profit 560 922
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja 78 423
AGD/RTV 898 544
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura 1 100 378
Biura podróży 582 258
Usługi medyczne 333 516
Pozostałe z sektora Usługi 5 434 840
Budownictwo 3 814 550
Produkty dla dzieci 135 638
Odzież/obuwie 3 242 424
Produkty dla zwierząt 79 870
Przemysł 59 167
Rolnictwo/ogrodnictwo 5 722
Kampanie polityczne 17 870
Nieokreślony sektor 9 251 434
ŁĄCZNIE 121 769 044



Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w I kwartale br. 2,2 proc., czyli podobnie jak rok wcześniej. Wydatki na tę formę reklamy wzrosły w skali roku o 5,4 proc. Wśród członków IGRZ reklamę tranzytową oferują firmy AMS, Business Consulting i CAM Media.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY TRANZYTOWEJ W POLSCE W I KWARTALE 2012 r.
kategoria sprzedaż w zł
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 449 957
Pozostałe z sektora Sprzedaż 37 765
Piwo 54 160
Napoje 0
Pozostałe z sektora Żywność 157 365
Filmy kinowe 142 596
Stacje TV 1 500
Stacje radiowe 0
Magazyny 0
Gazety codzienne 11 455
Edukacja 142 209
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura 74 294
Internet 8 400
Systemy telefonii komórkowej 0
Telefonia stacjonarna 0
Pozostałe z sektora Telekomunikacja 0
Środki osobistej pielęgnacji ciała 0
Produkty zdrowotne/leki 503 562
Samochody 46 814
Oleje/Paliwa 0
Stacje benzynowe 0
Transport 91 118
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport 13 803
Banki 251 529
Ubezpieczenia 85 853
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing 32 275
Proszki do prania 0
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości 0
Akcje społeczne non-profit 31 153
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja 0
AGD/RTV 0
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura 118 865
Biura podróży 77 498
Usługi medyczne 0
Pozostałe z sektora Usługi 32 050
Budownictwo 226 670
Produkty dla dzieci 0
Odzież/obuwie 71 770
Produkty dla zwierząt 0
Przemysł 8 830
Rolnictwo/ogrodnictwo 1 500
Kampanie polityczne 6 504
Nieokreślony sektor 4 989
ŁĄCZNIE 2 684 484


Wszystkie powyższe zestawienia obejmują dane następujących firm (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS, BP Media, Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. Ta lista nie zmieniła się w porównaniu z I kwartałem ub.r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama outdoorowa w I kwartale: 122 mln zł, 5,5 proc. w górę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miko
Jaki wzrost??? przez kilka miesięcy wiszą te same plakaty. Outdoor leci w dół. Jak nie wymienią tych rozwalających się tablic na nowe, porządne nośniki to kiepsko z nimi będzie.
8 8
odpowiedź
User
trutka
Zaśmiecanie miast i poboczy dróg trwa... na niższym czy wyższym poziomie, ale każdy jest zbyt wysoki. Jest taki jazgot reklam zewnętrznych, że mało która trafia do kogokolwiek, widać tylko śmietnik. Tak jak we wszystkim innym wladze miast nie mają koncepcji, urzędy nie egzekwują prawa, a prawo jest idiotyczne, bo pozwalające na samowolkę i bałagan oraz ciągnące się procedury w sprawach ewidentnych.
8 8
odpowiedź
User
account
Trutka popieram.
8 8
odpowiedź