SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost”, „Twój Styl” i „Tele Tydzień” w mniejszymi wpływami reklamowymi, w górę „Życie na gorąco”, „Pani” i „Viva” (TOP10)

Miesięcznik „Twój Styl” po raz pierwszy od dłuższego czasu zanotował spadek przychodów z reklam. Mniejsze wpływy po ośmiu miesiącach br. miały też „Tele Tydzień”, „Wprost”, „Claudia” i „Przyjaciółka”.

Article

W okresie od stycznia do sierpnia br. wydatki na reklamę w magazynach wyniosły 2,57 mld zł i były o 2,6 proc. wyższe w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie liderem wpływów reklamowych wśród magazynów jest miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), którego przychody w omawianym okresie wyniosły 159,3 mln zł. Tytuł jednak po raz pierwszy od dłuższego czasu zanotował spadek wpływów reklamowych - były one niższe niż przed rokiem o 0,9 proc.

Drugie miejsce w zestawieniu najlepiej zarabiających czasopism zajmuje dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska). Reklamodawcy wydali w nim 128,2 mln zł, czyli 12,8 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce na podium należy do „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer). Tygodnik zarobił 104,1 mln zł, czyli 1,6 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r.

Wśród pozostałych tytułów z zestawienia cztery magazyny miały przychody niższe niż przed rokiem. „Party” (Edipresse Polska) zarobiło mniej o 0,5 proc (73 mln zł), „Wprost” (PMPG Polskie Media) - o 12,4 proc.  (67,7 mln zł), „Claudia” (Burda Polska) - o 7,8 proc. (53,5 mln zł), a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 8,1 proc. (51,8 mln zł).

W „Pani” (Wydawnictwo Bauer) reklamodawcy wydali w porównaniu z rokiem ub. 16,3 proc. więcej (72 mln zł), a w „Newsweek Polska” - 6,2 proc. więcej (68,2 mln zł). Z kolei „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer) zarobiło 56,5 mln zł, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2016

I-VIII 2017

zmiana proc.

TWÓJ STYL

160 718 245 zł

159 334 716 zł

-0,9

VIVA

113 601 427 zł

128 170 968 zł

12,8

TELE TYDZIEŃ

105 808 753 zł

104 130 526 zł

-1,6

PARTY

73 421 847 zł

73 047 049 zł

-0,5

PANI

61 914 997 zł

72 023 817 zł

16,3

NEWSWEEK POLSKA

64 276 965 zł

68 245 985 zł

6,2

WPROST

77 301 513 zł

67 700 300 zł

-12,4

ŻYCIE NA GORĄCO

45 939 474 zł

56 504 765 zł

23

CLAUDIA

58 009 802 zł

53 496 730 zł

-7,8

PRZYJACIÓŁKA

56 291 766 zł

51 755 816 zł

-8,1

Razem

2 504 987 874 zł

2 571 164 335 zł

2,6

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wprost”, „Twój Styl” i „Tele Tydzień” w mniejszymi wpływami reklamowymi, w górę „Życie na gorąco”, „Pani” i „Viva” (TOP10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
proste
juz niemal nikt nie czyta Wprost (dane o sprzedazy sa przerazajace), wiec niedlugo nikt nie bedzie kupowal tam reklam
10 8
odpowiedź