SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama preparatu na potencję Stymen narusza dobre obyczaje i zagraża rozwojowi dzieci

Komisja Etyki Reklamy przyznała rację Stowarzyszeniu Twoja Sprawa, orzekając, że telewizyjna reklama preparatu na potencję Stymen (Aflofarm Farmacja Polska) narusza dobre obyczaje oraz zagraża rozwojowi dzieci i młodzieży.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa złożyło kilka skarg na reklamy Stymenu w różnych mediach. W przypadku spotów radiowych i reklam internetowych Komisja Etyki Reklamy uznała, że dyskryminują one kobiety, balansują na granicy wulgarności, pokazując je w seksualnych pozach, a przez to kreują ich negatywny wizerunek, a także są nieobyczajne.

W przypadku opiniowania skargi STS na reklamę telewizyjną Stymenu, kilka tygodni temu KER stwierdziła, że spot kreuje negatywny wizerunek kobiet i zawiera treści dyskryminujące, jednak jest zgodna z dobrymi obyczajami i odpowiedzialna społecznie. Komisja uznała jednocześnie, że reklama nie zagraża psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży ponieważ emitowana jest po godz. 21 (więcej na ten temat).

Stowarzyszeniu Twoja Sprawa oburzyło się tą decyzją i złożyło odwołanie od niej. Dzięki współpracy z Instytutem Monitorowania Mediów wykazało m.in. że reklama Stymenu pokazywana jest w telewizji o różnych porach dnia, nie tylko po godz. 21.

Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała odwołanie STS 29 lipca br. Po analizie złożonych dokumentów podzieliła stanowisko STS i uznała, że spot jest szkodliwy dla dzieci, nieobyczajny i narusza poczucie odpowiedzialności społecznej.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Reklama preparatu na potencję Stymen narusza dobre obyczaje i zagraża rozwojowi dzieci

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mr.Chiquita
Kogoś chyba poj***** tej komisji i stowarzyszeniu. Konieczna tu jest zmiana pokoleniowa na młodszych. Te zakazy tworzą mentalne dinozaury z minionych epok. :P
odpowiedź
User
Tessio
Dziewczyny w reklamie są młode, piękne i zaprezentowane bardzo atrakcyjnie. Nie sądzę aby im to uwłaczało. Zakładam, że za swoją pracę, tj. udział w nagraniu filmu reklamowego, dostały też całkiem niezłe pieniądze. Zakładam też, że nie robiły tego z pistoletem przystawionym do skroni. O co więc chodzi???
odpowiedź
User
Andy
W reklamach kosmetyków, czy podpasek nie tak się wyginają, a nawet całują i nikomu to nie przeszkadza?
odpowiedź