SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa 25 proc. w górę. Trójka, Jedynka i RMF FM liderami wzrostu

W ub.r. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 25,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły Trójka, Jedynka i RMF FM, a nieznaczne spadki zanotowały tylko niektóre rozgłośnie Eski.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2011 roku cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych były większe o 25,6 proc. niż rok wcześniej z uwzględnieniem autopromocji, a o 25,9 proc. - bez autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły natomiast o 34,2 proc.

>>> Rok 2011 należał do Trójki i Czwórki, straciły RMF FM i Jedynka

Z dwóch stacji dominujących na rynku radiowym RMF FM (Grupa RMF) zarobiła z reklam 47,9 proc. więcej niż w 2010 roku, a Radio ZET (Eurozet) - 5,9 proc. więcej. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały Trójka i Jedynka (Polskie Radio) oraz TOK FM (Agora) - odpowiednio: 105,9, 77,7 i 53,9 proc.

>>> W 2011 roku Radio Eska w górę, Planeta FM i Radio Plus w dół

Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam 28 proc. więcej niż rok wcześniej, a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - 13,8 proc. więcej. Z kolei wśród rozgłośni regionalnych z sieci Eska (Grupa Radiowa Time) Eska Łódź, Eska Warszawa i Eska Wrocław zanotowały minimalne wzrosty przychodów reklamowych (odpowiednio: 4,6, 3,7 i 0,8 proc.), natomiast Eska Poznań i Eska Trójmiasto - nieznaczne spadki (0,7 i 7,4 proc.).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 20112010
RMF FM991 183 675 zł670 321 544 zł
Radio ZET539 412 660 zł509 542 062 zł
Program III Polskiego Radia135 876 945 zł76 478 880 zł
Program I Polskiego Radia62 595 180 zł30 406 185 zł
Eska Wrocław56 015 690 zł55 550 876 zł
Eska Warszawa49 653 510 zł47 899 100 zł
TOK FM44 928 350 zł29 186 830 zł
Eska Poznań42 448 990 zł42 728 371 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa39 621 471 zł34 805 781 zł
Eska Rock34 670 740 zł27 073 990 zł
Eska Łódź33 402 506 zł31 938 298 zł
Eska Trójmiasto30 151 954 zł32 572 644 zł
monitorowane stacje razem3 017 256 485 zł2 402 277 432 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją3 119 219 051 zł2 478 233 145 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja101 962 566 zł75 955 713 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa 25 proc. w górę. Trójka, Jedynka i RMF FM liderami wzrostu

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Można?
Można!
odpowiedź
User
Faraon
To jest jakaś masakra ze strony "Wirtualnych". Czy przy kazdym artykule o rynku radiowym musi być wielki logotyp RMF?

A gdzie niezależność dziennikarska?

Internet to takie samo medium jak prasa, radio czy telewizja. Po to w prasie wstawia się informację "artykuł sponsorowany" aby czytelnik wiedział kto opłaca publikację takiego tworu. "Wirtualne" chyba o tym zapomniały!!!

Ciekaw jestem jaki deal mają "wirtualne" z RMF-em, że tak podkreśla się rolę tej stacji na polskim rynku.

Kiedy któraś ze stacji notuje spadek, wówczas "wirtualne" potrafią sumiennie i rzetelnie to podkreślić, jeżeli jednak spadek zanotuje RMF wówczas pojawia się tylko bardzo krótka notka.

Artykuł zawsze jest wartościowy pod warunkiem, że jest rzetelny i mozna wyciągnąć jasne, prawdziwe wnioski.

Kiedy jednak kolejny raz po otwarciu strony pojawia się duże, żółte logo czytelnik zastanawia się po co czytac ten "branżowy Fakt", w którym akcentuje się przede wszystkim dobry tytuł a treść sprowadza się do artykułu dla idioty.


odpowiedź
User
Hoho
Co jest fajnego w słuchaniu dwóch pierwszych stacji, które reklamy przerywają muzyką?
odpowiedź