SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama TV: TVN wyprzedził Polsat, mocno w górę TVP2 i TV Puls (TOP10)

W styczniu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 6,3 proc. więcej niż rok wcześniej. O ok. 40 proc. wzrosły wpływy TVP2 i TV Puls, a ponad 10-procentowy spadek zanotował Polsat.

Cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) w styczniu wyniosły 814,9 mln zł, p 6,3 proc. więcej niż przed rokiem. Do czterech największych kanałów ogólnopolskich trafiło 502,6 mln zł, czyli 61,7 proc. wszystkich wydatków. W styczniu ub.r. ich udział w rynku reklamy telewizyjnej był minimalnie wyższy - 62,2 mln zł.

W skali roku cennikowe wpływy reklamowe TVN i TVP1 wzrosły o 7,3 proc., a TVP2 - aż o 42,7 proc. Za to Polsat zarobił 11,5 proc. mniej niż rok wcześniej, przez co spadł z pierwszego na drugiej miejsce.

Wśród pozostałych stacji największy wzrost przychodów reklamowych - 40,3 proc. - zanotowała TV Puls. Discovery Channel zarobił z reklam więcej o 12,5 proc. niż przed rokiem, TVN 24 - o 11,5 proc., a National Geographic Channel - o 12,3 proc.

Z drugiej strony przychody reklamowe AXN spadły w skali roku o 3,7 proc., a TV 4 - o 1,3 proc.

Według domu mediowego Starlink faktyczne wydatki na reklamę telewizyjną zmalały w ub.r. o 5,6 proc., a w tym roku zmniejszą się o 8-9 proc. (przeczytaj szczegóły).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych
(dane Kantar Media, bez autopromocji)
Wirtualnemedia.plI.2013I.2012
TVN165 475 977 zł154 204 540 zł
Polsat149 217 396 zł168 560 880 zł
TVP 197 478 907 zł90 814 485 zł
TVP 290 458 024 zł63 387 737 zł
Discovery Channel31 233 235 zł27 769 270 zł
AXN25 169 885 zł26 141 960 zł
TVN 2423 270 525 zł20 876 104 zł
TV Puls19 402 412 zł13 826 325 zł
TV 418 957 885 zł19 206 699 zł
National Geographic Channel15 307 175 zł13 631 795 zł
monitorowane stacje razem814 882 111 zł766 308 823 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama TV: TVN wyprzedził Polsat, mocno w górę TVP2 i TV Puls (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl