SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama w magazynach: „Newsweek” poza czołówką, „Twój Styl” i „Elle” mocno w górę (TOP 10)

W styczniu br. magazyny zarobiły z reklam o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Z czołówki najlepiej zarabiających czasopism wypadł „Newsweek Polska”, a „Tele Tydzień” znalazł się na podium. „Twój Styl” natomiast zarobił więcej niż trzy kolejne tytuły w zestawieniu.

Article

Wpływy reklamowe magazynów w styczniu br. wyniosły cennikowo 235,5 mln zł, czyli o 13,9 proc. więcej niż w styczniu 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Liderem przychodów z reklam pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Zarobił on w omawianym okresie 23,6 mln zł, czyli więcej niż trzy kolejne tytuły w zestawieniu łącznie. Poza tym zwiększył wpływy z reklam w skali roku o 36,3 proc.

Drugie miejsce na reklamowym podium wśród czasopism zajął miesięcznik „Świat kobiety” (Wydawnictwo Bauer) z przychodami w wysokości 7,8 mln zł, wyższymi o 24,7 proc. niż w styczniu ub.r. Trzecią lokatę zajmuje z kolei dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska), który zarobił 7,6 mln zł, o 26,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Poza reklamowym podium znalazł się tygodnik „Tele Tydzień”, którego przychody spadły rok do roku o 8,9 proc., do 7,3 mln zł.

Największy wzrost wpływów z reklam miał w styczniu br., w porównaniu ze styczniem ub.r., miesięcznik „Elle” (Burda International Polska). Reklamodawcy wydali w nim 48,5 proc. więcej niż przed rokiem - 5,8 mln zł.

„Uroda życia” (Edipresse Polska) zarobiła w tym roku 28,8 proc. więcej (6,8 mln zł), a tygodnik „Wprost”(PMPG Polskie Media) - o 26,5 proc. więcej (6,7 mln zł). Wartość reklam w miesięczniku „Pani” (Wydawnictwo Bauer) wzrosła rok do roku o 17,3 proc., do 6,2 mln zł, zaś w „Poradniku domowym” (Edipresse Polska) - o 14,9 proc., do 6,1 mln zł.

Dystrybuowany w sieci sklepów Biedronka tygodnik „Kropka TV” zarobił w styczniu br. na reklamach blisko 6 mln zł, czyli 6,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z czołówki magazynów z największymi wpływami z reklam wypadł tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Spadku przychodów reklamowych nie udało się zahamować nawet mimo to, że w całym 2015 roku tygodnikowi temu udało się wyprzedzić pod względem sprzedaży „Politykę”.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2015

I 2016

zmiana proc.

Twój Styl

17 341 469 zł

23 628 307 zł

36,3

Świat Kobiety

6 266 055 zł

7 815 761 zł

24,7

Viva

10 297 114 zł

7 553 792 zł

-26,6

Tele Tydzień

8 049 085 zł

7 330 331 zł

-8,9

Uroda Życia

5 316 250 zł

6 845 050 zł

28,8

Wprost

5 311 242 zł

6 718 950 zł

26,5

Pani

5 315 810 zł

6 236 588 zł

17,3

Poradnik Domowy

5 286 805 zł

6 073 533 zł

14,9

Kropka TV

5 600 000 zł

5 952 250 zł

6,3

Elle

3 875 998 zł

5 755 841 zł

48,5

razem

206 709 751 zł

235 458 002 zł

13,9

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama w magazynach: „Newsweek” poza czołówką, „Twój Styl” i „Elle” mocno w górę (TOP 10)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reacher
Brawo Zuchy z MIP! Konkurencja postawi Wam dużą flaszkę 👏
11 9
odpowiedź
User
Linux
A za Wróblewskiego, Koboski, Maziarskiego "Newsweek"był w pierwszej trójce najlepiej zarabiających na reklamach. Teraz równa do "Faktu".
22 14
odpowiedź
User
amicus
z Newsweeka odpływają reklamy spółek SP, czas powalczyć o reklamy na wolnym rynku... a o to w pismach propagandowych bardzo ciężko...
31 11
odpowiedź
User
abc
z Newsweeka odpływają reklamy spółek SP, czas powalczyć o reklamy na wolnym rynku... a o to w pismach propagandowych bardzo ciężko...

I dokąd płyną? Do Wprost!
15 13
odpowiedź
User
Nina
z Newsweeka odpływają reklamy spółek SP, czas powalczyć o reklamy na wolnym rynku... a o to w pismach propagandowych bardzo ciężko...

I dokąd płyną? Do Wprost!


Do wszystkich prawicowych gazet. Firmy boją się dawać do innych gazet. Przecież wiadomo o co chodzi.
Nie rozumiem tej beznadziejnej dyskusji. Jest lista gazet, gdzie reklam nie wolno dawać. Dlatego zarówno w GW, Newsweeku i Polityce jest coraz mniej reklam. To się nazywa wolny rynek wg. .......
To że nie ma reklam w ww. gazetach to jedno. Proszę jeszcze zwrócić uwagę na dystrybucję gazet, a konkretnie na ich ekspozycję np. na stacjach benzynowych ORLEN. Ostatnio Pan ze stacji Orlen wyciągał mi Newsweek "spod lady". Natomiast na froncie ekspozycji były tylko gazety prawicowe, głównie tygodniki.
Na samym dnie leżała GW, przykryta stertą gazet kobiecych.
Proszę na to zwrócić uwagę przy najbliższym tankowaniu na Orlenie.
15 21
odpowiedź