SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama z hasłem „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda” nieobyczajna

Reklama outdoorowa kawiarni Gioconda z hasłem „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda” jest niezgodna z dobrymi obyczajami, ale nie dyskryminuje kobiet - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Article

Komisja opiniowała, na podstawie złożonej skargi, billboardową reklamę zielonogórskiej kawiarni Gioconda. Plakat opatrzono hasłem: „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda”.

Zdaniem skarżącej reklama jest prostacka i wulgarna. - Jestem zniesmaczona i sądzę, że taka seksistowska reklama nie powinna wisieć w miejscu publicznym - napisano w skardze.

Właściciele kawiarni Gioconda tłumaczyli, że klient powinien z dystansem podchodzić do sposobu i treści przedstawionych w przekazie reklamowym. Ich zdaniem hasło użyte na plakacie ma charakter czysto marketingowy i nie można uznać, aby wynikała z niego informacja inna niż oferowanie przez kawiarnię deserów w postaci kawy i lodów.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że plakat jest niezgodny z dobrymi obyczajami, przy czym nie zawiera treści dyskryminujących kobiet. Zwróciła przy tym uwagę, że w tym kontekście prawidłową formą językową jest rzeczownik „lody”, w liczbie mnogiej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama z hasłem „Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda” nieobyczajna

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam023
Może i jest, ale przyjęło się i w uzusie językowej istnieje forma "loda". Kiedy pytamy się "chcesz loda" to nie pytamy "chcesz lody".
13 9
odpowiedź
User
ABW
To problem tej kobiety że "lody" kojarzą się jej tylko z jednym widocznie jest strasznie płytka
13 10
odpowiedź
User
Yogi
Ta "reklama" sporo mówi o poziomie kawiarni a szczegolnie jej właścicieli
17 9
odpowiedź
User
aro
Ta sama sytuacja co z Plushem, twórcy reklamy zarzucają brak dystansu osobą, które ją krytykują. Stały numer jeżeli chodzi o obronę treści płytkich i wulgarnych. Nie podoba Ci się nasze "luźnie i żartobliwe" przesłanie ? Jesteś widocznie mało inteligentny i nie masz do siebie dystansu. Prawda jest taka, że głupota to głupota i nie ma tu nad czym dyskutować. Dziękuję za uwagę.
11 11
odpowiedź
User
trx
i bardzo dobrze. Niech pilnują takich patologii. Co za "kreatywny" debil to wymyślił się pytam?!!!
12 10
odpowiedź