Reklama zewnętrzna w Polsce zyskała 70 proc., już 16 proc. wydatków na nośniki cyfrowe

Sprzedaż w segmencie reklamy zewnętrznej w pierwszym kwartale br. wyniosła 109,71 mln zł, o 70,1 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i domu mediowego Starcom (Publicis).

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Estymowana wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej OOH w Polsce w trzech segmentach rynku reklamy zewnętrznej (klasyczne OOH + city transport + reklama DOOH) wyniosła 109,71 mln PLN i była wyższa rok do roku 70,1 pro., o 9,4 wyższa niż w roku 2020 oraz o 5,6 proc. wyższa niż przed pandemią, w roku 2019.

IGRZ zaznacza, że w czwartym kwartale ubiegłego roku powiększyła się baza firm, dla których estymowana jest wielkość sprzedaży na rynku OOH w Polsce. Nominalnie dla tej samej bazy firm sprzedaż na rynku OOH w pierwszym kwartale 2022 urosła o 64 proc. rok do roku. 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polityka-pomogla-reklamie-zewnetrznej-wzrost-o-21-proc-do-424-mln-zl-juz-15-proc-kampanii-na-nosnikach-cyfrowych ##

Dobry wynik kwartalny jest kontynuacją koniunktury, szczególnie z ostatniego kwartału 2021 roku - wskazano w raporcie. Przyczyn dużych wzrostów można upatrywać też w zmianach na rynku technologii reklamy zewnętrznej (reklama na nośnikach cyfrowych), a także zmianach cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy OOH. - W zależności od rodzaju nośników zmiana ta wynosi szacunkowo plus 8-10 proc. w porównaniu do cen z ubiegłego roku - wskazano w opracowaniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-badac-skutecznosc-reklamy-ooh ##

Rosną wydatki na reklamy outdoorowe we wszystkich branżach

Patrząc na wydatki promocyjno-reklamowe w poszczególnych sektorach trzeba zaznaczyć wzrost wydatków na poziomie dwukrotnie, trzykrotnie, a nawet czterokrotnie wyższych niż w tym samym okresie roku ubiegłego - informuje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Dotyczy to zarówno klasycznych klientów reklamy OOH („handel”, „media”, „telekomunikacja”, „żywność”), jak i powracających z dużą intensywnością na rynek OOH sektorów: „motoryzacja”, „finanse”, „czas wolny”, „podróże i turystyka”.

Czas pandemii spowodował zainteresowanie rynkiem reklamy OOH grup i organizacji społecznych, organizacji non-profit, lokalnych i miejskich oraz wspomaganych przez jednostki samorządowe oraz rządowe. Wykorzystały dostępność powierzchni ekspozycyjnych, które w „normalnych czasach” zarezerwowane były dla akcji komercyjnych. Doceniając siłę oddziaływania reklamy OOH nadal intensywnie korzystają z tej formy informacji i nierzadko także propagandy.

grafika

W górę wydatki na wszystkie segmenty reklamy OOH

W pierwszym kwartale 2022 roku wielkość sprzedaży klasycznego OOH wyniosła 86,35 mln zł i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 72,7 proc. - podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.

Utrzymująca się popularność klasycznych nośników OOH wynika z ich usytuowania w przestrzeni publicznej, która „czynna” jest 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu - wyjaśniono w raporcie.

W analizowanym okresie wielkość sprzedaży w City Transporcie wyniosła 5,64 mln zł i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 34,3 proc.

Sprzedaż DOOH w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku wyniosła 17,72 mln zł i była wyższa aniżeli w tym samym okresie ubiegłego roku o 72 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/odbicie-na-rynku-reklamy-zewnetrznej-po-pandemii-skok-o-ponad-143-proc ##

Udział reklamy cyfrowej w rynku OOH wyniósł w pierwszym kwartale 2022 r. ponad 16 proc, co oznacza kontynuację trendu wzrostowego w tym segmencie. W ciągu pięciu ostatnich lat segment reklamy DOOH wzrósł trzykrotnie. Będzie się rozwijać jeszcze szybciej wraz z rosnącą liczbą cyfrowych nośników dostępnych na naszym rynku - prognozuje IGRZ.

Prognozy na cały rok dla rynku optymistyczne. Dokładniejsze dane i predykcje będzie można uzyskać po majowym, globalnym kongresie World Out Of Home Organization w Toronto, z udziałem wszystkich wiodących firm OOH na świecie.

"Dla polskiego rynku OOH kluczowym będzie druga polowa roku. Możliwa jest dwucyfrowa dynamika wzrostu względem ubiegłego roku" - podsumowano w analizie.

Powyższe dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i domu mediowego Starcom (Publicis Group).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych