Reklamodawcy telewizyjni: Unilever, Henkel i Nestle w dół, Aflofarm mocno w górę (TOP 20)

W br. polskie oddziały Unilevera i Henkela i Nestle cennikowo wydały na reklamę w telewizji po ok. 35 proc. mniej niż rok wcześniej. Z drugiej strony Aflofarm zwiększył te wydatki o prawie 75 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych TNS OBOP wynika, że od stycznia do października br. najbardziej wydatki na reklamę telewizyjną w Polsce zmniejszyły w skali roku oddziały globalnych koncernów z branży FMCG. Unilever obciął swój budżet o 36 proc., Henkel - o prawie 35 proc., Nestle, L’Oreal i Reckitt Benckiser - o nieco ponad 30 proc., a Danone - o ponad 26 proc. Tylko polski oddział Marsa mocno zwiększył swój telewizyjny budżet reklamowy - o 28 proc.

Natomiast firma farmaceutyczna Aflofarm na reklamę w telewizji przeznaczyła aż 74 proc. więcej niż rok wcześniej. Glaxosmithkline Consumer Healthcare zwiększył swoje wydatki w tym zakresie o prawie 30 proc., za to US Pharmacia - zmniejszyła o ponad 15 proc. Wśród operatorów telekomunikacyjnych sporo więcej na reklamę telewizyjną wydała Polska Telefonia Cyfrowa (m.in. w związku z rebrandingiem Ery na T-Mobile), a znacznie mniej - Polkomtel.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"