SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamodawcy w digitalu stawiają na media społecznościowe kosztem wyszukiwarek

W tym roku o 7 punktów procentowych rdr. spadło wykorzystanie przez reklamodawców kanałów opartych na wyszukiwarkach. Zyskują na tym media społecznościowe, takie jak TikTok i Facebook. Wykorzystanie kanałów afiliacyjnych pozostaje bez większych zmian - wynika z raportu Multichannel Marketing Report 2023 (MMR) przygotowanego przez DataFeedWatch. 

Dane z raportu DataFeedWatch pochodzą z ponad 60 krajów, głównie europejskich, i 20 sektorów biznesowych.

- W tym przypadku reklama typu pay-per-click reaktywnie podąża za klientami. Najbardziej imponujący wzrost można zaobserwować w przypadku TikToka, ale większość dużych kanałów społecznościowych zwiększyła swój udział w reklamach kosztem kanałów wyszukiwania, takich jak Google czy Bing” – podsumowuje Jacques van der Wilt, dyrektor generalny ds. marketingu w DataFeedWatch.com należącego do Cart.com.

Wyszukiwarki a zmiany w reklamach społecznościowych

Według badania MMR 2023 przeprowadzonego na ponad 16 000 sklepów internetowych z ponad 60 krajów z dwudziestu głównych branż e-commerce, zaobserwować można wyraźną tendencję: kanały oparte na wyszukiwarkach mają mniej reklam o ponad 7 punktów procentowych, natomiast kanały mediów społecznościowych więcej o ponad 3 punkty procentowe.

Zmiana ta z jednej strony wynika ze zmniejszenia ogólnej liczby reklam w latach 2022–2023, a z drugiej z przeniesienia budżetów do kanałów społecznościowych.

Chociaż ogólny trend pokazuje spadek wykorzystania kanałów wyszukiwania przez reklamodawców detalicznych na rzecz kanałów społecznościowych, nadal istnieją duże różnice w każdej branży. Przykładowo, detaliści z branży odzieżowej coraz częściej zwracają się do Google, a ich udział wzrósł z 41,38 proc. w 2022 r. do 47,5 proc. w 2023 r. Sugeruje to rosnącą preferencję dla sprawdzonych platform reklamowych. TikTok również zyskał popularność jako znacząca platforma reklamowa dla branży modowej. W ciągu ostatniego roku reklamodawcy podwoili wykorzystanie TikTok w swoich strategiach reklamowych.

Z kolei sektor elektroniczny staje się coraz bardziej otwarty na spersonalizowaną reklamę z niestandardowymi kanałami zwiększenie swojego udziału z 25 proc. do 29 proc. w latach 2022–2023.

W sektorze zdrowie i uroda kanały głównego nurtu, takie jak Google Shopping i Facebook, stają się coraz bardziej popularne, a udział Zakupów Google w latach 2022–2023 wzrośnie o ponad 11 punktów procentowych. Kanały niestandardowe odnotowały spadek o prawie 10 punktów procentowych.

Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy w digitalu stawiają na media społecznościowe kosztem wyszukiwarek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl