SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamowcy w etycznym ogonie

Amerykanie nisko oceniają etykę ludzi reklamy

Instytut Gallupa w ogólnonarodowym badaniu zapytał Amerykanów o ocenę etyki w różnych grupach zawodowych. Wynika z niego obraz niewesoły dla osób zatrudnionych w reklamie. Do tego gorszy niż w kolejnych latach.

Tylko 10% respondentów oceniło etykę reklamowców jako "bardzo wysoką" lub "wysoką" (rok wcześniej było to 12% odpowiedzi).Jako grupę odznaczającą się przeciętną etyką oceniło branżę reklamową 51% zapytanych. 35% miało niskie lub bardzo niskie mniemanie o etyce ludzi reklamy. Gorzej oceniani byli już tylko sprzedawcy samochodów (9% pozytywnych ocen). Co może wydawać się dotkliwsze, Amerykanie wyżej ocenili też kwalifikacje etyczne prawników (18% respondentów uznało ich za wysoce etyczną grupę).

Na czele listy zawodów znalazły się ponownie pielęgniarki (79% uznających je za grupę wysoce etyczną), następnie nauczyciele (73%) oraz farmaceuci i oficerowie wojska (po 72%).

oprac. Adam Czarnecki

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamowcy w etycznym ogonie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl