SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

59 proc. reklam w polskim internecie jest widocznych, wskaźnik viewability nadal rośnie

Wskaźnik viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od 2017 roku, od kiedy Meetrics monitoruje polski rynek. Najlepsze wyniki notują takie formaty reklam, jak halfpage i billboard. Europejskim liderem pozostaje Austria z wynikiem viewability na poziomie 71 proc. (69 proc. w poprzednim kwartale).

Jak wynika z raportu “Meetrics Benchmark Report Q1/2019” w I kwartale br. w Polsce odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności wzrósł na polskim rynku do 59 proc. (wobec 54 proc. w IV kwartale 2018 roku).

Średni czas kontaktu z reklamą display (viewable viewtime) w Polsce także minimalnie wzrósł, do poziomu 19,2 sekundy w I kwartale b.r, wobec 19 sekund w IV kwartale roku ubiegłego.

Istotne jest to, że wskaźnik viewability reklam display, wynoszący w naszym kraju obecnie 59 proc., rośnie już trzy kwartały z rzędu. W porównaniu rok do roku, jest to wzrost aż o 7 punktów procentowych (w I kwartale 2018 roku wskaźnik wyniósł 52 proc.).

- Od połowy ubiegłego roku widać efekty pracy jaką wydawcy w polskim internecie wkładają w poprawe widoczności reklam emitowanych w ich mediach. W I kwartale mniejsze obłożenie reklamami w stosunku do kwartału IV sprzyja tradycyjnie lepszej widoczności reklam, jednak porównania rok do roku, czyli I kw. tego roku z I kw. ubiegłego roku pozwalają już pozbyć się tego czynnika sezonowego. I porównując te okresy jasno widać, że mamy do czynienia z wyraźnym i pozytywnym trendem. Muszę powiedzieć, że mnie osobiście cieszy to podwójnie, bo jako Meetrics czujemy, że także nasza obecność na rynku i praca jaką wykonujemy na jego rzecz, m.in. w ramach organizacji branżowych, wspiera ten pozytywny proces - mówi Tomasz Piątkowski, country manager Meetrics.

Halfpage i billboard najlepiej widoczne

Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych jeśli chodzi o średnią widoczność osiągnęły na polskim rynku w I kwartale br.: halfpage (70 proc. viewability i 44,1 sek. czasu kontaktu z reklamą) oraz billboard (63 proc. i 15,9 sek.).

W podsumowaniu europejskim najlepszy wynik wśród najpopularniejszych formatów reklamowych odnotowuje również halfpage (viewability - 70 proc., viewtime – 35,4 sek.), a za nim plasuje się skyscraper (70 proc. i 29,8 sek.).

Średnia europejska dla wskaźnika viewability dla reklam display wyniosła w I kwartale 59 proc., co oznacza wzrost kwartał do kwartału o 1 punkt procentowy (w IV kwartale ub.r. było to 58 proc.). Czas kontaktu z reklamą display również minimalnie wzrósł kwartał do kwartału, do 20,3 sek. w I kwartale (wobec 20 sek. w IV kwartale 2019 r).

Sytuacja wygląda inaczej w segmencie reklam wideo. Viewability reklam wideo w Polsce wzrosło w I kwartale br. do 52 proc., wobec 49 proc. w IV kwartale 2018 r., podczas gdy średni czas kontaktu z reklamą wideo w Polsce spadł (15,3 sek. w I kw. br. wobec 18,1 sek. w IV kwartale ub.r.).

Średni wskaźnik viewability dla wszystkich monitorowanych krajów europejskich wyniósł dla reklamy wideo w I kwartale br. aż 72 proc. a czas kontaktu z reklamą wideo wyniósł 20,1 sek.

- Wskaźniki widoczności dla reklam wideo są w tym momencie sporo wyższe niż dla reklam display, ale to właśnie displayowi warto przyjrzeć się bliżej. W tym przypadku różnice w jakości są ogromne, w zależności od formatów, dostawców, miejsc gdzie reklama jest wyświetlana itp. Tak więc szczegóły „robią różnicę”, a dobre pomiary kampanii display pomagają osiągnąć coraz lepsze wskaźniki widoczności reklam, a co za tym idzie zwiększać zasięg i efekty brandingowe - komentuje Max von Hilgers, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Meetrics.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej 1 sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

Dołącz do dyskusji: 59 proc. reklam w polskim internecie jest widocznych, wskaźnik viewability nadal rośnie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Tja... chyba komuś przecinka zabrakło. Powinno być 5,9%
odpowiedź