SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Adrian, Śmietanka Łaciata, Specjal, sloggi

Tym razem w naszym rankingu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się tylko produkcje lokalne. Są to kampanie promujące piwo Specjal (Grupa Żywiec), biustonosze sloggi, śmietankę Łaciatą (SM Mlekpol) i rajstopy Adrian.

Article

Śmietanka Łaciata: reklamy w metrze

Brawo za fajny ambient. Trudno nie zauważyć.

SM Mlekpol przeprowadziła nietypową kampanię reklamową promującą śmietanki Łaciate.

W ramach kampanii w warszawskiej stacji Metro Centrum pojawiły się gigantyczne kartony śmietanki Łaciatej. Akcja potrwa do końca kwietnia br.

Ponadto SM Mlekpol rozpoczęła kilkunastodniową kampanię telewizyjną, w ramach której śmietanka Łaciata będzie sponsorować programy w TVP1, TVP2, TVN, Polsacie oraz stacjach tematycznych TVN i Polsatu.

Autorem akcji Mlekpolu jest MEC (planowanie, zakup mediow oraz kreacja).



Specjal - „Legenda Północy”
Agencje: GoldenSubmarine, Mediavest, Roots PR, Wilk Studio

Na wyróżnienie zasługuje dość oryginalne podejście do promocji piwa - wykorzystanie historycznych komiksów nie tylko ciekawi, ale i nawiązuje do historii, regionu pochodzenia marki.

Grupa Żywiec rozpoczęła kampanię reklamową piwa Specjal pod hasłem „Legenda Północy”. Akcja jest oparta na komiksach o tematyce historycznej.

Komiksy z kampanii opowiadają o historycznych legendach z różnych miast Pomorza, Kujaw i Mazur. Ma to podkreślać bogatą tradycję piwa Specjal i jego silne związki z tą częścią kraju. Na potrzeby akcji przygotowano ponad 30 krótkich komiksów. Ponadto do sprzedaży wprowadzono butelki i puszki piwa Specjal z okolicznościowymi grafikami.

- Siłą nowej platformy jest zejście do poziomu lokalnego poprzez pokazywanie konsumentom historii związanych z ich regionem, ale też miastem i najbliższą okolicą. To ukłon marki w stronę tego, co sobie cenią: poczucia tożsamości z miejscem urodzenia i zamieszkania - komentuje Igor Zajda, brand manager w Grupie Żywiec.

Akcja reklamowa obejmuje kina (sieci Multikino, Helios, Cinema City), internet (m.in. strona legendapolnocy.pl, aktywności w social media), radio (spoty i słuchowiska), outdoor (nośniki w 49 miastach m.in. na przystankach i ogrodzeniach) oraz punkty sprzedaży.

Za kreację kampanii i działania w internecie odpowiada agencja GoldenSubmarine, za planowanie i zakup mediów - dom mediowy Mediavest. Okolicznościowe opakowania Specjala zaprojektowało Wilk Studio, a działania public relations prowadzi agencja Roots PR.



sloggi - „Przymierz mój stanik”
Agencje: Carat Polska, Amnet, Posterscope

W tym przypadku jest zabawnie, zwłaszcza gdy ostaje pokazany facet w damskim biustonoszu.

W telewizji, internecie i na outdoorze wystartowała kampania bieliźniarskiej marki sloggi „Przymierz mój stanik” (globalnie „Try my bra”), promująca ideę, że stanik sloggi jest „tak wygodny, że każdy powinien go przymierzyć”.

Nowa kampania sloggi promuje stanik Wow Comfort. Marka podkreśla gwarancję wygody jaką daje stanik i zachęca do jego wypróbowania. W reklamie telewizyjnej widzimy kobietę tak zachwyconą wygodą swojego biustonosza Wow Comfort, że proponuje przymierzenie go każdemu, nawet mężczyźnie.

Kampania sloggi, która potrwa do połowy kwietnia br., obejmuje działania w telewizji (spoty 30- i 20-sekundowe w stacjach ogólnopolskich i tematycznych), internecie (mailingi, reklamy wideo display w modelu programmatic w serwisach VoD) i przestrzeni miejskiej (reklamy OOH w warszawskim metrze oraz w centrach handlowych na terenie największych miast w Polsce).

Za strategię, realizację, zaplanowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Carat Polska (grupa Dentsu Aegis Network Polska), przy współpracy z Amnet oraz Posterscope.



Rajstopy Adrian: reklama z najmniejszą kobietą świata

Ta reklama nie powala ani kreacją ani egzekucją. Na uznanie zasługuje jednak to, że firma konsekwentnie realizuje strategię mniejszego lub większego „szokowania”.

Fabryka rajstop Adrian rozpoczęła ogólnopolską kampanię wizerunkową. Na billboardach z logo marki pojawiła się Jyoti Amge, najmniejsza kobieta świata i zdanie: „Czy nie miałam prawa się urodzić?”.

Na billboardach na terenie całej Polski oraz w mediach społecznościowych pojawiły się nowe reklamy wizerunkowe firmy Adrian, producenta rajstop opatrzone hasłem marki „Adrian kocha wszystkie kobiety...”. Na reklamach widnieje zdjęcie Jyoti Amge, mieszkanki Indii, najmniejszej kobiety na świecie - ma 62,8 cm wzrostu i waży ok. 6 kg. Fotografia opatrzona jest wypowiedzią kobiety: „Jestem najmniejszą kobietą świata. Czy nie miałam prawa się urodzić?”. Z reklam możemy dowiedzieć się też, że Jyoti Amge odwiedziła firmę Adrian w lutym br. Wtedy powstawała sesja zdjęciowa.

Małgorzata Pomorska, dyrektor firmy Adrian nie odpowiedziała na pytania Wirtualnemedia.pl dotyczące kampanii i jej przesłania. W rozmowie z WP.pl stwierdziła, że to ona sama wpadła na pomysł zaangażowania Jyoti Amge do kampanii firmy Adrian. Ta początkowo uznała propozycję za żart, jednak ostatecznie się zgodziła. Zaakceptowała również pomysł umieszczenia na reklamach wypowiedzi: „Jestem najmniejszą kobietą. Czy nie miałam prawa się urodzić?”. Pomorska przyznała, że zdanie to odnosi się do tego, co obecnie dzieje się wokół badań prenatalnych i kwestii dotyczących aborcji w Polsce, ale nie jest manifestem politycznym. „Ta piękna, inteligentna i pozytywna dziewczyna jest przykładem na to, że warto przemyśleć decyzję, zanim się ją podejmie. Przecież po wykonaniu badań prenatalnych jej rodzice mogli zdecydować o dokonaniu aborcji” - powiedziała Małgorzata Pomorska. Kampanię firma Adrian zrealizowała we własnym zakresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Adrian, Śmietanka Łaciata, Specjal, sloggi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl