SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy w dziennikach: tylko „DGP”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski” na plusie, mocno w dół „Rzeczpospolita” i „Super Express” (TOP10)

W pierwszej połowie br. trzy z dziesięciu dzienników o najwyższych wpływach z reklam miały przychody większe niż rok wcześniej. Były to „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”.

fot. Shutterstock.com Article

Od stycznia do czerwca br. wydatki na reklamy w dziennikach wyniosły 653,3 mln zł. To 12,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opracowanej na podstawie raportu Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Dziennikiem, w którym reklamodawcy wciąż inwestują najwięcej, jest „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł utrzymuje pozycję lidera, mimo że jego wpływy z reklam były w skali roku mniejsze o 13,8 proc. i wyniosły 147,8 mln zł.

Drugie miejsce na reklamowym podium gazet codziennych zajmuje „Fakt” (RASP) z przychodami w kwocie 67,9 mln zł, niższymi rok do roku o 4,8 proc. Trzecią lokatę zajmuje z kolei „Rzeczpospolita”(Gremi Media). Ten dziennik zarobił na reklamach 19,8 proc. mniej niż przed rokiem - 52,5 mln zł. W maju br. „Rzeczpospolita” wyprzedziła pod względem sprzedaży „Dziennik Gazetę Prawną”.

W czołówce 10 największych pod względem przychodów reklamowych dzienników tylko trzy miały, w porównaniu z I połową ub.r. wpływy z reklam wyższe.

11,2 proc. więcej w tym roku zarobił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 28,3 mln zł. O 6,9 proc. więcej wydali na reklamy marketerzy w „Głosie Wielkopolskim” (Polska Press) - 21,7 mln zł. Z kolei „Dziennik Polski” (Polska Press) zarobił  19,5 proc. więcej niż rok temu - 14,9 mln zł.

Pozostałe dzienniki Polska Press miały niższe wpływy z reklam. „Dziennik Zachodni” zarobił 1,2 proc.mniej (24,5 mln zł), „Dziennik Bałtycki” - 11 proc. mniej (20,4 mln zł), „Dziennik Łódzki” - 8,8 proc. mniej – 15,6 mln zł.

O 18,5 proc. spadły też zarobki reklamowe „Super Expressu” - z 58,5 do 47,7 mln zł.

Wpływy reklamowe dzienników (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2016

I-VI 2017

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

171 468 901 zł

147 822 888 zł

-13,8

FAKT

71 371 759 zł

67 918 229 zł

-4,8

RZECZPOSPOLITA

65 434 781 zł

52 452 914 zł

-19,8

SUPER EXPRESS

58 523 707 zł

47 703 427 zł

-18,5

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

25 437 945 zł

28 297 453 zł

11,2

DZIENNIK ZACHODNI

24 757 857 zł

24 472 954 zł

-1,2

GŁOS WIELKOPOLSKI

20 258 619 zł

21 651 437 zł

6,9

DZIENNIK BAŁTYCKI

22 900 882 zł

20 375 117 zł

-11

DZIENNIK ŁÓDZKI

17 148 545 zł

15 642 087 zł

-8,8

DZIENNIK POLSKI

12 496 659 zł

14 937 262 zł

19,5

Razem

748 589 712 zł

653 341 055 zł

-12,7

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy w dziennikach: tylko „DGP”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski” na plusie, mocno w dół „Rzeczpospolita” i „Super Express” (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl