SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół

W polskiej branży handlowej i motoryzacyjnej swoje telewizyjne budżety reklamowe najbardziej zwiększyły w 2010 roku Castorama, Peugeot i Renault. Natomiast mniej niż rok wcześniej na reklamy w telewizji wydało Tesco.

Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół

Wśród sieci handlowych Lidl Polska, w 2009 roku będący poza czołówką reklamodawców telewizyjnych, wskoczył na drugie miejsce rankingu. Natomiast Castorama Polska przeznaczyła na reklamy w telewizji 43 proc. więcej niż rok wcześniej, a Jeronimo Martins (właściciel sieci sklepów Biedronka) – 22 proc. więcej. Za to wydatki Tesco Polska w tym zakresie były o 5 proc. mniejsze. Liderująca w tym segmencie Metro Group (do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn) wydała na reklamy telewizyjne minimalnie więcej niż w 2009 roku.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - kategoria „Handel”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

Metro Group

98 025 143 zł

97 677 182 zł

 

Lidl Polska Sklepy Spożywcze

78 895 650 zł

 -

 

Castorama Polska

53 997 695 zł

37 676 058 zł

 

Jeronimo Martins Dystrybucja

48 150 195 zł

39 421 265 zł

 

Tesco Polska

38 199 252 zł

40 363 252 zł

 


Peugeot Polska tak wyraźnie zwiększył w ub.r. swój cennikowy budżet reklamowy w telewizji, że o ile rok wcześniej nie znalazł się nawet w pierwszej piątce reklamodawców z sektora motoryzacyjnego, o tyle jest liderem zestawienia za 2010 rok. Z kolei Renault Polska na reklamy w telewizji wydał w ub.r. 44 proc. więcej niż rok wcześniej, Skoda Auto Polska – 7 proc. więcej, a Fiat Auto Poland – 5 proc. więcej.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - kategoria „Motoryzacja”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

Peugeot Polska

46 394 831 zł

 -

 

Renault Polska

42 788 530 zł

29 722 912 zł

 

Skoda Auto Polska

41 955 044 zł

39 001 248 zł

 

Fiat Auto Poland

34 116 049 zł

32 534 232 zł

 

General Motors Poland

33 488 025 zł

 -

 
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl