SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w TVP o 15 proc. w dół. Najdroższe „M jak miłość”

W październikowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej spoty są średnio o niecałe 15 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej - 80-90 tys. zł - trzeba zapłacić za reklamę przy „M jak miłość”.

Reklamy w TVP o 15 proc. w dół. Najdroższe „M jak miłość”

Reklama przed premierowym odcinkiem „M jak miłość” w październiku kosztuje  91 tys. zł - przy emisji w poniedziałek - lub 86 tys. zł - przy emisji we wtorek (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto spotów 30-sekundowych). Natomiast za spot po serialu trzeba zapłacić 82 tys. zł. To znacznie mniej niż rok wcześniej, kiedy takie reklamy kosztowały od 97,8 do 106,7 tys. zł. Z kolei na spot przed programem z kulisami „M jak miłość” trzeba obecnie wydać od 74 do 78 tys. zł, czyli mniej więcej tyle samo co przed rokiem.

>>> „M jak miłość” ogląda ciągle 7 mln widzów

Nieco tańsze są reklamy przed innymi popularnymi serialami emitowanymi przez TVP 2. Za spot przy „Barwach szczęścia” trzeba zapłacić maksymalnie 70 tys. zł, czyli 12,2 tys. zł mniej niż w październiku ub.r. Natomiast reklamy przy „Rodzinka.pl” kosztują od 50 do 72 tys. zł (rok temu serial nie był jeszcze emitowany). Z kolei na spot przy emitowanym w TVP 1 „Życiu nad rozlewiskiem” trzeba wydać 67 tys. zł (emisja przed serialem) lub 56 tys. zł (emisja po nim). W październiku ub.r. o tej porze pokazywana była „Miłość nad rozlewiskiem”, a reklamy przy niej kosztowały maksymalnie 69,9 zł.

>>> „Rodzinka.pl” straciła milion widzów

W TVP 1 najdroższe dla reklamodawców jest wieczorne pasmo informacyjne. Za spot między „Wiadomościami” a serwisem sportowym trzeba zapłacić nawet 82 tys. zł (przy emisji w czwartek lub niedzielę), a za reklamę przed prognozą pogody w niedzielę - 80 tys. zł. W październiku ub.r. reklama w tym paśmie kosztowała maksymalnie 93,2 tys. zł.

>>> Serial Rezydencja" przyciąga 2,3 mln widzów

Podobne jak przed rokiem są ceny spotów przy najważniejszych programach publicystycznych w TVP 2. Za reklamę przed „Magazynem Ekspresu Reporterów” trzeba zapłacić 60 tys. zł, a po nim - 28,7 tys. zł (rok temu takie spoty kosztowały - odpowiednio - 28,4 i 58,2 tys. zł). Z kolei reklamy przy programie „Tomasz Lis na żywo” kosztują 51 tys. zł (emisja przed programem) i 24,5 tys. zł (emisja po). W październiku ub.r. spoty przy programie kosztowały - odpowiednio - 55,3 i 21,4 tys. zł.

>>> The Voice of Poland": słaby start, ale widownia rośnie

Wśród programów rozrywkowych najkosztowniejszy dla marketerów jest „The Voice of Poland”, przy którym reklama kosztuje nawet 55,6 tys. zł. Natomiast za spot przy „Kocham Cię, Polsko!” trzeba zapłacić maksymalnie 33 tys. zł, czyli aż 19,2 tys. zł mniej niż rok wcześniej. Z kolei najdroższa reklama przy transmisji meczu naszej reprezentacji piłkarskiej we wtorek 11 października w TVP 1 kosztuje 56 tys. zł.

Ogółem reklamy w październikowym cenniku TVP 1 i TVP 2 są średnio o 14,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Takie obniżki w skali roku były wprowadzane w kolejnych miesiącach od początku br., kiedy Biuro Reklamy TVP zdecydowało się urealnić stawki w swojej ofercie, rezygnując z tzw. tunelu cenowego (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVP o 15 proc. w dół. Najdroższe „M jak miłość”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
emeryt
To proszę podliczyć ile kosztuje w telewizji gadanina bezsensowna naszych polityków
odpowiedź
User
yeah
A Zbyszek odchodzi z BRTVP.
odpowiedź