SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM i Radio ZET liderami reklamy radiowej, mocno w górę Jedynka i Trójka (TOP10)

W lutym br. cennikowe wydatki na reklamy w radiu były o jedną piątą wyższe niż rok wcześniej. Wśród stacji zdecydowanie największe wpływy zanotowały RMF FM i Radio ZET, natomiast bardzo duże wzrosty osiągnęły Jedynka i Trójka.

Article

Cennikowe nakłady na reklamy radiowe (bez autopromocji) w lutym br. wyniosły 299 mln zł, o 48,9 mln zł więcej niż rok wcześniej. Daje to wzrost o 19,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

W styczniu br. cennikowa wartość reklamy radiowej wzrosła w skali roku o 21,6 proc. (zobacz szczegóły), natomiast w całym 2013 roku faktyczne wydatki, według szacunków Starlinka, pozostały na poziomie sprzed roku (więcej na ten temat).

>>> RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry

Zdecydowanymi liderami reklamy radiowej pozostają RMF FM i Radio ZET. Pierwsza stacja w lutym cennikowo zarobiła o 25,6 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost o 20 mln zł), a druga - o 9,7 proc. więcej (wzrost o 5,3 mln zł).

Z kolei cennikowe wpływy Trójki poszły w górę aż o 68,5 proc. (z 9,88 do 16,65 mln zł, czyli o 6,77 mln zł), a Jedynki - o 136,6 proc. (z 3,94 do 9,32 mln zł, a więc o 5,38 mln zł). Rozgłośnie Polskiego Radia osiągnęły relatywnie największe wzrosty w zestawieniu.

Przychody Tok FM (Agora) zwiększyły się w skali roku o 17,6 proc. (czyli o 763 tys. zł), Eski Wrocław - o 7 proc. (260 tys. zł w górę), a Eski Warszawa (sieć Eska należy do Grupy Radiowej Time) - o 12 proc. (394 tys. zł w górę). Natomiast Złote Przeboje Pogoda Warszawa zarobiły o 4,1 proc. (czyli 126 tys. zł) więcej.

>>> Eska z największym spadkiem słuchalności wśród sieci radiowych, zyskuje ZET Gold

Za to cennikowe wpływy reklamowe Eski Poznań zmalały z roku na rok o 14,5 proc. (to spadek o 589 tys. zł). Natomiast VOX FM (należące do Grupy Radiowej Time) zarobiło o 23,4 proc. (czyli o 995 tys. zł) mniej niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

II.2013

II.2014

RMF FM

77 819 250 zł

97 779 420 zł

Radio ZET

54 172 375 zł

59 453 445 zł

Program III Polskiego Radia

9 877 950 zł

16 646 190 zł

Program I Polskiego Radia

3 936 710 zł

9 316 540 zł

Tok FM

4 335 700 zł

5 099 330 zł

Eska Wrocław

3 691 086 zł

3 950 808 zł

Eska Warszawa

3 270 380 zł

3 664 010 zł

Eska Poznań

4 070 168 zł

3 481 108 zł

VOX FM

4 256 980 zł

3 262 240 zł*

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

3 047 279 zł

3 173 147 zł

monitorowane stacje razem

250 055 083 zł

298 966 540 zł

* dane Eski Rock

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET liderami reklamy radiowej, mocno w górę Jedynka i Trójka (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
brrrrr
A gdzie wspaniała Eska Łódź pani Danusiu, czyżby brak wzrostów? brak sukcesu? Za to jest lans na Facebooku.
8 8
odpowiedź
User
zen
RMF FM cieszy
8 8
odpowiedź