SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM liderem wpływów z reklam w 2018 r. " Radio jest w znakomitej kondycji, rosną ceny reklam"

Stacje radiowe w 2018 roku zwiększyły wpływy reklamowe o 11,3 proc., do 7,38 mld zł, a najwięcej zarobiło RMF FM. - Radio jest w znakomitej kondycji. W tym roku estymujemy dalszy wzrost - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe Media Hub.  

W całym 2018 roku stacje radiowe zarobiły na reklamach 7,38 mld zł. Było to 11,3 proc. więcej niż w całym 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie Kantar Media, dane cennikowe, bez rabatów).

Latem ub.r. dom mediowy Zenith prognozował, że w całym 2018 roku radio w Polsce zarobi netto (już po rabatach) tylko 3,1 proc. więcej niż w 2017 roku.

- Radio jest w znakomitej kondycji i kolejny rok zakończyło na plusie niemniej, nie był on już aż tak wysoki jak rok wcześniej. Według naszych szacunków dla tego medium wzrost przychodów w 2018 roku oscylował w granicy 6-7 proc. W roku bieżącym estymujemy dalszy wzrost, ale nie przekraczający 5 proc. rok do roku. Działy sprzedaży oczywiście zdają sobie sprawę z pozycji rynkowej swojego medium stąd planowane lub przeprowadzane właśnie podwyżki cen - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym MullenLowe MediaHub.

Niezmiennie już najwięcej na reklamach zarobiło radio RMF FM, którego przychody z reklam wzrosły rok do roku o 14,6 proc., z 1,9 do 2,18 mld zł.

Pozycję wicelidera zachowało Radio Zet z wpływami reklamowymi w wysokości 1,22 mld zł (większymi rok do roku o 8,5 proc.), zaś trzecie miejsce należało do Programu III Polskiego Radia. W tej rozgłośni reklamodawcy wydali w ub.r. 478,6 mln zł, czyli 16,2 proc. więcej niż w 2017 roku.

W czołówce największą dynamikę przychodów reklamowych zanotowało w ub.r. Eska Warszawa - o 22,1 proc., z 84,7 mln zł do 103,4 mln zł. O 18,5 proc. wzrosły wpływy z reklam w RMF Classic - z 86,1 mln zł do 102 mln zł.

Radiowa Jedynka zarobiła w ub.r. 16,4 proc. więcej - 265 mln zł. Przychody reklamowe Eski Poznań wzrosły o 13,1 proc. do 87,2 mln zł, a Vox FM - o 5,3 proc., do 160,9 mln zł.

Tok FM zarobiło w ub.r. 179,8 mln zł, czyli 1,1 proc. więcej niż w 2017 roku, a Złote Przeboje Poznań - 83,3 mln zł, czyli 0,9 proc. niż rok wcześniej.

RMF FM zdecydowanym liderem słuchalności

W 2018 roku liderem rynku radiowego było RMF FM z 25,8 proc. udziału w rynku, po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,5 pkt. proc. Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali styczeń-grudzień 2017 zmalał o 0,8 pkt. proc.). Z miejsca czwartego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,5 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem wpływów z reklam w 2018 r. " Radio jest w znakomitej kondycji, rosną ceny reklam"

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WidzJacek
Estymujemy? Co to za słownictwo??
odpowiedź
User
Marek
I te wszystkie wzrosty RMF FM to pewnie dzieki Ziemcowi. Gwieździe polskiego dziennikarstwa.
odpowiedź
User
cocks
Już wkrótce zadebiutuje nowe badanie radia. I wówczas okaże się czym jest różnica pomiędzy świadomością marki a słuchalnością.
odpowiedź