SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy Grupy RMF wzrosły do 288 mln zł, a zysk netto do 147,2 mln zł

W ub.r. Grupa RMF zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,8 proc. do 288,22 mln zł oraz 147,16 mln zł zysku netto (wobec 133,29 mln zł rok wcześniej). Firma zatrudniała 292 pracowników.

W ujęciu skonsolidowanym przychody sprzedażowe Grupy RMF zwiększyły się z 267,42 mln zł w 2017 roku do 288,22 mln zł w ub.r. Firma przede wszystkim sprzedaje ofertę reklamową swoich rozgłośni RMF FM, RMF Maxxx, RMF Classic i Radio 90 oraz serwisów internetowych na czele z RMF24.pl i RMFon.pl. Działa też jako broker reklamowy innych stacji.

Według badania Radio Track w całym ub.r. RMF FM miało 25,8 proc. udziału w rynku słuchalności, RMF Maxxx - 3,5 proc., a RMF Classic - 1,4 proc.

- Rok 2018 był udany pod względem osiągniętych wyników finansowych dla spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej RMF. W okresie silnej konkurencji na rynku reklamy radiowej, osiągnięte wyniki finansowe oraz kondycja finansowa grupy jest bardzo dobra i umożliwia dalszy rozwój grupy - skomentowano w sprawozdaniu Grupy RMF.

Równocześnie koszty operacyjne firmy poszły w górę o 5,4 proc. do 135,43 mln zł. W ub.r. były w niej zatrudnione średnio 292 osoby.

Przełożyło się to na wzrost zysku operacyjnego Grupy RMF o 3,9 proc. do 151,26 mln zł oraz zysku netto o 10,4 proc. do 147,16 mln zł. W ub.r. firma zapłaciła 1,39 mln zł podatku dochodowego, wobec 9,58 mln zł w 2017 roku (wtedy 7,77 mln zł stanowiła część odroczona).

Na koniec ub.r. miała w kasie i na rachunkach 23,39 mln zł wolnych środków, podczas gdy rok wcześnie dysponowała 20,58 mln zł.

Do grupy kapitałowej oprócz firmy Grupa RMF, która stanowi jednostkę dominującą, należą spółki Oper FM, Aida, Radio 90 i Multimedia. 99,99 proc. akcji Grupy RMF ma Bauer Media Invest, a 0,01 proc. do spółki RMF.

W ub.r. spośród jednostek powiązanych z nią Grupa RMF największe przepływy finansowe zanotowała z Wydawnictwem Bauer: 12,52 mln zł wpływów i 2,53 mln zł wydatków na usługi.

Wartość aktywów Grupy RMF zwiększyła się o 7,2 proc. do 154,71 mln zł, z czego aktywa trwałe poszły w górę z 57,77 do 59,3 mln zł.

Należności krótkoterminowe wzrosły z 64,1 do 70,56 mln zł, inwestycje krótkoterminowe - z 20,58 do 23,43 mln zł, a zobowiązania krótkoterminowe - z 55,97 do 71,22 mln zł.

Wyniki mediów publicznych w 2018 roku

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.

W ub.r. Polska Agencja Prasowa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 4 proc. do 52,56 mln zł oraz 3,65 mln zł straty netto (wobec 2,04 mln zł straty rok wcześniej). Zmalały przychody ze sprzedaży serwisów ogólnoinformacyjnych i ekonomicznych oraz Centrum Prasowego, a wzrosły z PAP Foto, obsługi medialnej i wynajmu. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 401 osób.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Grupy RMF wzrosły do 288 mln zł, a zysk netto do 147,2 mln zł

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hehe
A pensje 4 tys brutto😂
odpowiedź
User
Dno ludzkie
Gdyby Shakira nagrała oddawanie stolica byłby to nr 1 na liście przebojów RMF i innych zetek
odpowiedź
User
Cubus
To są pieniądze robione na tzw gawiedzi. U nas w Pilskim Radiu słuchacz jest znacznie inteligentniejszy i zaangarzowany
odpowiedź