Robert Kubica dalej będzie reklamował Orlen

Kierowca wyścigowy Robert Kubica przez kolejne trzy lata będzie ambasadorem reklamowym koncernu energetycznego Orlen. Jest związany w tym zakresie z firmą od pięciu lat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Robert Kubica dalej będzie reklamował Orlen
Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. materiały prasowe

- Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu umowy sponsoringowej z Robertem o kolejne trzy lata. Wesprzemy go w walce o kolejne trofea najbardziej prestiżowych serii wyścigowych. Jednocześnie będziemy dalej efektywnie wykorzystywać tę współpracę na polu marketingowym i komunikacyjnym - zapowiada w komunikacie Daniel Obajtek, prezes Orlenu.

Nie podano, ile wynosi wartość nowego kontraktu. W przyszłym roku Robert Kubica znów wystartuje w długodystansowych mistrzostwach świata WEC jako członek włoskiego zespołu AF Corse, partnera Ferrari. Za kierownicą modelu 499P będzie walczył o triumf w klasie Hypercar, królewskiej kategorii najszybszych samochodów . Ponadto wystartuje w European Le Mans Series.

- Sponsoring sportu to jeden z filarów strategii budowania silnej i globalnie rozpoznawalnej marki. Od kilku lat stawiamy na kluczowy projekt związany z obecnością w Formule 1, dzięki czemu docieramy do setek milionów kibiców na całym świecie. Konsekwentnie wspieramy też najlepszego polskiego kierowcę wyścigowego, jedynego polskiego zawodnika w historii F1 - Roberta Kubicę - dodaje Obajtek.

Orlen zaczął współpracę reklamową z Robertem Kubicą jesienią 2018 roku, krótko przed powrotem kierowcy do Formuły 1. Przedtem Kubica występował w kampaniach Grupy Lotos. Orlen przez kilka lat sponsorował też zespół, w którym kierowca ścigał się w F1 (według nieoficjalnych doniesień w ramach pierwszego kontraktu zapłacił 40 mln zł)., a na początku br. został sponsorem innego teamu - Scuderia AlphaTauri.

Koncern podkreśla, że w br. wartość jego zwrotu mediowego i pozamediowego w ramach współpracy z Robertem Kubicą w Polsce i na rynkach zagranicznych wyniesie ok. 68,5 mln zł. Kierowca w ostatnich latach wystąpił w kampaniach Orlenu promujących usługę logistyczną Orlen Paczkę, paliwa Verva i program lojalnościowy Vitay (latem br. wystąpił w kampanii razem z zawodnikami piłkarskiej reprezentacji Polski).

Umowę sponsorską z Polskim Związkiem Piłki Nożnej koncern na początku br. przedłużył o cztery lata. Jest także sponsorem m.in. Polskiego Komitetu Olimpijskiego (w styczniu 2021 roku kontrakt prolongowano o cztery lata) i Polskiego Związku Narciarskiego (umowy z PZPN i PZN przejął jesienią ub.r. wraz z wchłonięciem Grupy Lotos).

Wydatki marketingowe grupy Orlen w ub.r. wzrosły z 320,52 do 410,83 mln zł, natomiast ich relacja do łącznych wpływów sprzedażowych zmalała z 0,357 do 0,2 proc.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady