SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Robert Lewandowski i Play z 2 mln fanów (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)

W październku facebookowym fanpage Roberta Lewandowskiego przekroczył poziom 2 mln użytkowników, a twitterowe konto Wojciecha Szczęsnego - 600 tys. followersów. Zestawienia najpopularniejszych polskich firm, marek i osób na Facebooku, Twitterze i YouTubie - w raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl.

Robert Lewandowski i Play z 2 mln fanów (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)

Facebookowy fanpage Roberta Lewandowskiego ma ogółem ponad 2 mln fanów, przy czym tylko ok. 500 tys. z nich mieszka w Polsce (co pokazują statystyki Socialbakers - zobacz szczegóły). Profil Lewandowskiego zaczął skokowo zyskiwać na popularności w maju br., kiedy boiskowym sukcesom piłkarza towarzyszył start globalnej kampanii reklamowej Nike z jego udziałem (więcej na ten temat). Kiedy w październiku zawodnik został ambasadorem aparatu Panasonic Lumix G, kampanię zaczął od zamieszczenia kilku zdjęć na swoim fanpage’u (zobacz szczegóły).

Wśród marek do 2 mln fanów na Facebooku zbliżył się w październiku Play, a w pierwszych dniach listopada przekroczył ten poziom. Play jest pod tym względem najpopularniejszą siecią telekomunikacyjną, przy czym więcej użytkowników ma fanpage Serca i Rozumu, bohaterów reklam Orange.

Na Twitterze liderem jest piłkarz Wojciech Szczęsny, którego konto na koniec października miało 612 tys. śledzących, po wzroście o 37,3 tys. w ciągu miesiąca. Dzieje się tak, mimo że zawodnik zamieszcza na portalu ledwie po kilka wpisów miesięcznie, a ostatnie jak na razie pojawiły się na początku października. Spośród marek najpopularniejsze są te z branży medialnej: MTV Polska ma 359 tys. followersów, a TVN24 - 312 tys.

Wśród polskich kanałów youtube’owych najwięcej subskrybentów mają konta vlogerów Niekrytego Krytyka (909 tys.) i Abstrachuje TV (750 tys.) oraz wytwórni muzycznej Prosto (745 tys.). Prosto zanotowało też najwięcej odtworzeń zamieszczonych przesz siebie nagrań (412,7 mln), wyprzedzając inną wytwórnię muzyczną - My Music Group (286,3 mln) oraz TVN (223,4 mln). Spośród vlogerów liderem pod tym względem jest Niekryty Krytyk ze 140,5 mln wyświetleń.

W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl znajdują się analizy fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach, a także czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze. Ponadto komentarze ekspertów, m.in. Mikołaja Nowaka z redakcji online „Faktów” TVN i Filipa Ćieślaka z Wirtualnej Polski.

 
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski i Play z 2 mln fanów (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Panasonic idealnie wwykorzystał Lewandowskiego (na fali wznoszącej). Dobry strzał.
odpowiedź
User
Esterhazy
Dobrze wykorzystał choćby dlatego, że Lewandowski to dostęp do 2 milionów fanów na FB
odpowiedź
User
Uterus
i to prawdziwych fanów, a nie fanów z Allegro :)
odpowiedź