Współpraca ta jest częścią strategicznego planu promocyjnego, mającego na celu podkreślenie lokalności produkcji oraz unikatowych cech nowego modelu.
W jej ramach Robert Makłowicz stworzy dwa ekskluzywne odcinki na swój kanał YouTube, które będą również promowane na kanałach społecznościowych Alfy Romeo. Premiera pierwszego z odcinków zaplanowana jest na 20 września, a widzowie zostaną zabrani w podróż od Fabryki Stellantis w Tychach, po malownicze krajobrazy i kulinarne skarby Krakowa, z nową Alfą Romeo Junior w roli głównej. W 2022 r. Makłowicz, podróżując po północnych Włoszech, promował hybrydowego SUV-a Alfa Romeo Tonale.
Wybór Roberta Makłowicza na ambasadora modelu ma podkreślać zaangażowanie w promowanie lokalnej kultury i dziedzictwa.
Agencja Leo Burnett była odpowiedzialna za dobór twórcy oraz koordynację projektu. Za strategiczne planowanie i zakup mediów odpowiada Starcom.












