SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Alicja Cybulska: Konsument stawia dziś na pierwszym miejscu osobiste szczęście, a marki mają go uczyć i bawić

W naszym kraju obserwujemy ważną zmianę motywacji i wartości ludzi. Kiedyś to co było naszą dumą i wartością - rodzina, małżeństwo - warte było osobistego poświęcenia. Dzisiaj - to ja jestem dla siebie najważniejszy, najważniejsza - mówi Alicja Cybulska, intelligence director w Havas Media Group.

Alicja Cybulska podczas Havas Media Group Conference Article

Cybulska swoje wnioski zawarła w czasie prezentacji na Havas Media Group Conference, która odbyła się wczoraj w warszawskiej Hali Gwardii pod hasłem "Are you ready to change?".

- Wszystkie innowacje technologiczne zaczynają się i kończą na dobrym zrozumieniu człowieka. A ludzie umykają naszym definicjom. Mało mówi się o tym, jakie ludzie mają motywacje - ocenia Cybulska.  

Ekspertka przytoczyła kilka danych z cyklicznego raportu Meaningful Brands agencji Havas Media. Wynika z nich, że ponad 80 proc. Polaków uważa się za osoby inteligentne, szczere, uczciwe, troskliwe i czułe, a dwie trzecie przypisuje sobie takie cechy jak nietuzinkowość i odwaga. Cybulska twierdzi, że na podstawie tych statystyk można wywnioskować, z jaką komunikacją chcą mieć do czynienia polscy konsumenci.- W naszym kraju obserwujemy ważną zmianę motywacji i wartości ludzi. Kiedyś to co było naszą dumą i wartością - rodzina, małżeństwo - warte było osobistego poświęcenia. Dzisiaj - to ja jestem dla siebie najważniejszy, najważniejsza - twierdzi  Alicja Cybulska.

Specjalistka z HMG zwróciła uwagę na czynniki, które wpływają na jakość życia i szczęście konsumentów - w ciągu ostatnich trzech lat na tym polu nastąpiły na naszym rynku znaczące zmiany. W 2014 Polacy chcieli poprawy standardu życia. W roku 2017 zaś - ich pragnienia skupiają się wokół potwierdzenia własnej wartości w oczach obcych osób. Pomocna okazuje się tutaj technologia - im większy człowiek ma z nią kontakt, tym mniej boi się samotności.

Kolejną istotną zmianą w zachowaniu konsumentów jest podejście do osób najbliższych. Oczekują oni, że członkowie rodziny, najbliżsi, będą za nas działać, i tym samym brać za te postępowania odpowiedzialność. Jak przekłada sie to na oczekiwania wobec brandów? Otóż, klienci chcą, by marki ułatwiały im życie. Ich rolą ma być mentoring, dawanie wiedzy, coaching. Ludzie nie chcą rozmawiać z marką przez Facebooka, medium to ma służyć głównie rozrywce.

Polscy konsumenci niechętnie odnoszą sie także do zastosowań sztucznej inteligencji. Według badań przytoczonych przez Alicję Cybulską, od kilkunastu do kilkudziesięciu procent badanych Meaningful Brands nie chce, by sztuczna inteligencja była ich doradcą finansowym, lekarzem czy nauczycielem - czyli nie widzą jej w profesjach tradycyjnie związanych z cechami ludzkimi takimi jak empatia, współczucie i czułość.

- W nieznanym boimy się, ze cechy ludzkie jak niedoskonałość, duchowość, utracą znaczenie i że tym samym ludzie stracą znaczenie. Kiedy na dobre poznamy technologię, to się od niej uzależniamy - mówiła Cybulska.

Specjalistka Havas Media Group podsumowała, że w komunikacji do szerokiej grupy odbiorców, wśród których wielu jest niechętnych technologii jako takiej, marketerzy nie powinni skupiać się na technicznych aspektach. Ich rolą jest mówienie o korzyściach, jakie z konkretnej technologii wyniosą potencjalni użytkownicy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Alicja Cybulska: Konsument stawia dziś na pierwszym miejscu osobiste szczęście, a marki mają go uczyć i bawić

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Apocotokomu
Truizmy jak u Paulo Coelho :D
10 8
odpowiedź
User
SG
no to chyba nic nowego nie powiedziała Pani ekspert :) Trzeba czytać książki już dawno napisane.
10 8
odpowiedź
User
Max
Odkrywanie Ameryki przez paniuńcię z Havasa. Czy oni do prezentacji nie mogą dobrać kogoś, kto ma coś do powiedzenie?
9 8
odpowiedź
User
kto? komu?
Pytanie, czy to konsumenci tego chcą, czy konsumentom podaje się taką wizję życia? Dla marek jest to korzystne, bo konsument dążący do własnego szczęścia jednocześnie więcej wydaje, natomiast konsument dbający o szczęście swoich bliskich gotów jest do większych poświęceń, także finansowych.
9 8
odpowiedź
User
t
Paulina Coelho
8 8
odpowiedź