SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa identyfikacja wizualna Rolls-Royce'a

Marka premium Rolls-Royce zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Za projekt odpowiada agencja Pentagram.

Article

Jak podano w komunikacie "pracujący nad nową identyfikacją wizualną Rolls-Royce'a zespół studia Pentagram spędził wiele godzin na rozmowach z projektantami samochodów, oraz w fabrykach aut". 

Na nowy kolor przewodni marki wybrano fiolet (odcień o nazwie Purple Spirit), kojarzący się z bogactwem i siłą. Kolorystykę uzupełni różowe złoto (Rose Gold) o metalicznym odcieniu.

Typografia z lat 30-tych XX wieku i styl art-deco

Do przygotowania nowego logotypu posłużyły typografia z lat 30-tych XX wieku i styl art-deco. W nowej wersji zrezygnowano z członu "Motor Cars" na rzecz podwójnego "R". Zastosowano krój pisma Riviera Nights (poprzednio posługiwano się Gil Sans Alt).

Müller-Ötvös, chief executive Rolls-Royce'a, skomentował zmiany następująco: "Wraz ze wzrostem obecności marki w świecie digitalu nigdy nie było tak ważne, aby język wizualny firmy odzwierciedlał naszą pozycję wiodącej luksusowej marki na świecie. Wyruszyliśmy w fascynującą podróż unowocześniania tożsamości naszej marki, aby odzwierciedlić zmiany widoczne w naszym portfolio, demografię naszych klientów, ich styl życia i otaczający ich świat luksusu".

Poprzednia identyfikacja wizualna marki:

 

Nie tylko Rolls-Royce

Rolls-Royce to kolejna marka samochodowa, która zdecydowała się w ostatnim czasie na zmianę w obszarze brand identity. W marcu tego roku nowe logo zaprezentował niemiecki koncern BMW.

W ubiegłym roku, w związku ze strategią firmy zakładającą rozwój w zakresie elektromobilności i cyfryzacji, identyfikację wizualną odświeżył Volkswagen.

Niedawno nowe logo zaprezentował japoński Nissan.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowa identyfikacja wizualna Rolls-Royce'a

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl