SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rolnik szuka żony 3” hitem TVP1. Jedynka znokautowała konkurencję

Trzeci sezon reality-show „Rolnik szuka żony” oglądało średnio 4,64 mln osób. W porównaniu do drugiej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., produkcja zyskała 420 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji formatu była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 11,76 mln zł.

„Rolnik szuka żony 3”, fot.tvp Article

„Rolnik szuka żony 3” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele o godz. 21.25, w okresie od 4 września do 20 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że reality-show oglądało średnio 4,64 mln osób. Przełożyło się to na 29,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 25,28 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,69 proc. w grupie 16-59.

Największą widownią cieszył się odcinek produkcji z 23 października br. - zgromadził on przed telewizorami 5,13 mln oglądających. Z kolei finał programu śledziło średnio 4,96 mln osób (był to trzeci najchętniej oglądany odcinek serii).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

16-59

Data

Godz.

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

04-09-2016

21:25 - 22:11

3 831 626

25,90%

1 439 349

22,24%

2 153 507

23,14%

11-09-2016

21:26 - 22:10

3 830 135

25,99%

1 582 696

23,42%

2 324 974

24,34%

18-09-2016

21:27 - 22:12

4 410 098

28,93%

1 598 993

24,32%

2 450 062

25,25%

25-09-2016

21:25 - 22:10

4 562 044

30,25%

1 786 416

26,16%

2 596 919

26,94%

02-10-2016

21:25 - 22:10

4 551 867

29,89%

1 706 236

25,05%

2 540 339

26,01%

09-10-2016

21:29 - 22:14

4 807 652

30,58%

1 814 821

26,42%

2 705 643

27,27%

16-10-2016

21:25 - 22:10

4 743 506

29,96%

1 762 253

25,49%

2 732 768

27,08%

23-10-2016

21:27 - 22:12

5 128 546

31,67%

1 926 997

27,26%

2 915 894

28,47%

30-10-2016

21:25 - 22:10

4 899 481

30,89%

1 735 734

25,26%

2 815 836

28,06%

06-11-2016

21:25 - 22:11

5 070 371

32,11%

1 761 886

26,06%

2 803 253

28,40%

13-11-2016

21:28 - 22:13

4 899 002

30,55%

1 830 984

25,95%

2 740 915

26,86%

20-11-2016

21:26 - 22:16

4 957 963

31,55%

1 760 430

25,44%

2 789 984

27,91%

Średnio:

4 644 035

29,92%

1 725 679

25,28%

2 632 257

26,69%

Dla porównania, drugą edycję reality-show, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 4,22 mln osób, co przełożyło się na 25,94 proc. udziału w 4+ i 21,64 proc. w 16-49. Oznacza to, że program zyskał 420 tys. widzów. Zdecydowanie zwiększyły się również jego udziały w rynku.

Z kolei pierwszą serię programu, pokazywaną jesienią 2014 roku śledziło średnio 3,62 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 23,68 proc. i 19,95 proc. udziału. W tym ujęciu wzrost wyniósł aż 1,02 mln widzów.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Edycja

AMR

SHR %

SHR %

I - jesień 2014

3 620 191

23,68%

19,95%

II - jesień 2015

4 219 871

25,94%

21,64%

III - jesień 2016

4 644 035

29,92%

25,28%

TVP1 w czasie nadawania reality-show zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym, mając dużą przewagę nad konkurencją. Wiceliderem w tym czasie wśród tzw. „wielkiej czwórki” był Polsat, nadający wówczas „Kabaret na żywo” i inne formaty kabaretowe oraz „CSI: Cyber”, co dało mu 11,36 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. serial „Na noże”; 8,75 proc.), a czwarta - Dwójka (filmy fabularne i kabarety; 4,33 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

16-59

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP1 - Rolnik szuka żony 3

4 644 035

29,92%

1 725 679

25,28%

2 632 257

26,69%

Polsat

1 763 436

11,36%

820 203

12,02%

1 220 166

12,37%

TVN

1 358 892

8,75%

808 674

11,85%

1 051 350

10,66%

TVP2

672 000

4,33%

352 505

5,16%

485 452

4,92%

Wpływy z reklam pokazanych wokół premierowych odcinków trzeciej serii reality-show wyniosły 11,76 mln zł. Dla porównania, druga edycja zarobiła z reklam 10,81 mln zł, a pierwsza - 10,79 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Czwarty sezon „Rolnik szuka żony” widzowie TVP1 obejrzą jesienią 2017 roku. Obecnie trwają castingi do hitowego reality-show - tak jak do tej pory, kandydatów na partnera życiowego będą szukać zarówno mężczyźni jak i kobiety. Aby zgłosić się do programu należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej rolnikszukazony.tvp.pl.

„Rolnik szuka żony” to reality-show, w którym pięciu mężczyzn (zdarzają się kobiety) prowadzących gospodarstwa rolne szuka miłości swojego życia. Widzowie mogą zobaczyć, jak spotykają się oni z kolejnymi kandydatkami i wybierają te, z którymi chcą spędzić życie. Program prowadzi Marta Manowska, a za jego produkcję wykonawczą odpowiada FremantleMedia Polska. Reality-show powstaje na licencji brytyjskiego formatu „Farmer Wants a Wife”.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rolnik szuka żony 3” hitem TVP1. Jedynka znokautowała konkurencję

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
krytyk
Ale zaraz, przecież dane Nielsena są niemiarodajne!
32 17
odpowiedź
User
jerz_Jeży
Ale zaraz, przecież dane Nielsena są niemiarodajne!

Niemiarodajne są tylko te zaniżone. Jak obwieszczają sukces TVP, są już w pełni wiarygodne. Taka oto logika prezesa Kurskiego.
31 18
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Misyjne "Rolnik szuka żony" :D Zamiast ogłaszać takie wyniki trzeba dokładnie zlustrować tego Nielsena bo pradziadek sprzątaczki tam pracującej śpiewał Międzynarodówkę raz po pijaku a 5 pokoleń temu u prapra dziadka jednego z ankieterów znaleziono "Kapitał" Marksa :D :D Ale komisarz kÓrski na pewno to wyjaśni :)
24 17
odpowiedź
User
Ała
Prol-żarło. Znacie ten termin z Orwella?

Całkiem dobrze oddaje istotę niektórych typów programów telewizyjnych.
20 11
odpowiedź
User
Marek
Zyskali dzięki wsparciu Rancza. Nigdy przed Rolnikiem nie leciał tak dobrze oglądany program.
10 18
odpowiedź