SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rosną wpływy i zysk WPP. Sorrell: chcemy 45 proc. z internetu i rynków rosnących

Globalny koncern marketingowy WPP w I połowie br. zanotował wzrost wpływów o 2,7 proc. i zysku netto o 30 proc. Szef firmy, Martin Sorrell, zapowiada, żeby udział internetu i najszybciej rosnących rynków w jej przychodach zwiększy się w ciągu 5 lat do 45 proc.

W I półroczu grupa WPP zanotowała przychody wynoszące 5,45 mld funtów brytyjskich (o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej), 491 mld funtów zysku przed opodatkowaniem (15 proc. w górę w skali roku) i 364,8 mld funtów zysku netto (wzrost o 30 proc.).

Wpływy firmy w Ameryce Północnej zwiększyły się o 4,3 proc. do 1,68 mld funtów, a w Europie Zachodniej - o 0,6 proc. do miliarda funtów. Przychody z regionów poza Europą i Ameryką wzrosły o 5,5 proc., do 1,4 mld funtów.

Wzrost organiczny w I półroczu wyniósł 4,1 proc., a w samym II kwartale - 10,2 proc.

Wartość usług marketingowych i mediowych stanowiła 44 proc. całych wpływów WPP, wynosząc 2,1 mld funtów, o 5,9 proc. więcej niż przed rokiem. Obroty z zarządzania danymi wyniosły 843 mln funrów (wzrost w skali roku o 1,2 proc.), a z usług public relations - 430 mln funtów (wzrost o 2,7 proc.).

Firma spodziewa się, że w całym br. jej wpływy netto ze sprzedaży wzrosną o ponad 3 proc.

Komentując te wyniki, szef WPP, Martin Sorrell, przyznał, że chociaż firmy chętniej inwestują w marketing z uwagi na polepszającą się globalną sytuację gospodarczą, to problemem pozostają skutki konfliktu Rosji z Ukrainą. - Rok temu głównym zmartwieniem klientów była sytuacja w strefie euro. Teraz szefowie firm z coraz większym niepokojem obserwują wpływ sankcji gospodarczych nałożonych na Rosję - stwierdził.

Na rynku rosyjskim, z którego WPP czerpie ok. 3 proc. wszystkich swoich przychodów, firma w minionym półroczu zanotowała jeszcze kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, jednak w dalszej części roku spodziewa się mniejszego wzrostu, z uwagi na sankcje ekonomiczne.

Martin Sorrell zapowiedział, że w ciągu najbliższych pięciu lat WPP będzie starać się podwyższyć swoje wpływy z internetu oraz najszybciej rosnących rynków (takich jak Brazylia, Indie i Chiny), tak żeby stanowiły 40-45 proc. całościowych przychodów firmy. Wcześniejszy cel w tym zakresie, wyznaczony w ub.r., wynosił 35-40 proc. Sorrell ogłosił go, kiedy poinformowano o połączeniu Publicis Groupe i Omnicomu, z czego jednak zrezygnowano wiosną br. (przeczytaj o tym więcej).

Po fiasku tej fuzji WPP jest niezagrożonym liderem na rynku marketingowym. Do koncernu należą takie międzynarodowe agencje i domy mediowe jak m.in. Grey, Ogilvy, Young & Rubicam, JWT, Hill & Knowlton, Burson-Marsteller, Maxus, MEC, MediaCom i Mindshare.

Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy i zysk WPP. Sorrell: chcemy 45 proc. z internetu i rynków rosnących

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl