SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)

We wrześniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe publicznej Jedynki i Trójki, a spadki jako jedyne zanotowały dwie rozgłośnie regionalne Eski.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych we wrześniu br. zwiększyły się w skali roku o 20,6 proc. bez autopromocji, a o 21,3 proc. - licząc z autopromocją. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 55,1 proc.

>>> Eska liderem, zyskują rozgłośnie regionalne PR i Złote Przeboje

Z czołowych stacji największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły rozgłośnie Polskiego Radia: Trójka - 73,1 proc., oraz Jedynka - 46,7 proc. Liderujące w zestawieniu RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 34,2 proc. więcej, TOK FM (Agora) - 17,7 proc. więcej, a Radio ZET (Eurozet) - 12,6 proc. więcej. Nieznacznie wyższe przychody z reklam niż rok wcześniej osiągnęły też Eska Poznań - o 4,6 proc. i Eska Łódź (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - o 3,5 proc., oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 2,7 proc.

Z drugiej strony wpływy reklamowe Eski Warszawa zmniejszyły się w skali roku o 6,5 proc., a Eski Wrocław (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - o 0,8 proc.

 

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 IX.2011IX.2010
RMF FM87 646 155 zł65 303 810 zł
Radio ZET47 801 290 zł42 430 176 zł
Program III Polskiego Radia12 387 390 zł7 154 810 zł
Eska Warszawa5 463 950 zł5 840 990 zł
Eska Wrocław5 259 502 zł5 304 062 zł
Program I Polskiego Radia4 667 650 zł3 182 215 zł
Eska Poznań4 602 158 zł4 401 008 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa3 976 145 zł3 865 482 zł
TOK FM3 972 170 zł3 374 690 zł
Eska Łódź3 304 468 zł3 192 610 zł
monitorowane stacje razem279 238 669 zł231 450 565 zł
 
monitorowane tytuły stacje - z autopromocją286 127 793 zł235 890 654 zł
monitorowane tytuły stacje - autopromocja6 889 124 zł4 440 089 zł


 

Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Jedynka ma takie wplywy jak Eska Poznan widac dobre gospodarskie podejscie w PR :)
odpowiedź
User
Słuchacz
Rezeczywiście, żałosny wynik Jedynki. Stacja ogólnopolska z tradycją, a wynik gorszy od Esek wojewódzkich.
Chyba to dowód, że propozycja programowa beznadziejna. Czy tak?
odpowiedź
User
Stan ORDYN
komentarze miłośników seriali, "trochę wiedzy jednak by się zdało" - eska to wyłącznie prosta muzyka komercyjna, prostackie konkursiki i info dla odbiorców o IQ naleśnika, a że takie proste, nieskalane myśleniem oczekiwania są większości populacji - czytaj: odbiorców reklam-nabywców proszków do prania, kalgonu, przeciw biegunce i podpasek - to wyniki są właśnie takie ... .
odpowiedź