SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rowery najczęściej kupowane w sklepach stacjonarnych, konkretne marki mało znane (infografika)

Ponad połowa rowerzystów (64 proc.) traktuje rower jako środek komunikacji, przede wszystkim ze względu na szybkość przemieszczania się i wygodę. Najpopularniejszym miejscem, gdzie badani kupują rowery, są stacjonarne sklepy rowerowe (52 proc.). Rowerzyści najczęściej korzystają z rowerów miejskich i górskich, jednak niemal co trzeci z nich (29 proc.) nie zna marki swojego roweru. Najbardziej znanymi są natomiast Kross i Romet - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. Shutterstock.com Article

Respondenci przyznają, że najczęściej korzystają z rowerów rekreacyjnie. Jednocześnie ponad połowa badanych traktuje rower jako środek komunikacji, gdyż doceniają szybkość i wygodę (73 proc.) tego sposobu przemieszczania się, niskie koszty (65 proc.) oraz pozytywny wpływ na zdrowie (64 proc.).

Największą grupę stanowią rowerzyści jeżdżący na rowerze kilka razy w tygodniu (40 proc.). Tylko 16 proc. rowerzystów przyznaje, że korzysta z roweru przez cały rok. Połowa rowerzystów (49 proc.) korzysta z roweru od wiosny do jesieni. Co piąty rowerzysta jeździ na rowerze wyłącznie w trakcie wakacji, zaś co trzeci (33 proc.) - tylko jak jest ładna pogoda.

Najpopularniejszym miejscem zakupu roweru jest stacjonarny sklep rowerowy (52 proc.). Tylko co dziesiąty rowerzysta przyznaje, że kupił rower w internecie. Jednocześnie co trzeci badany planujący zakup roweru deklaruje, że dokona zakupu właśnie w sklepie internetowym. Niewielki odsetek badanych (12 proc.) kupił rower w supermarkecie.

Najbardziej znanymi markami rowerów są Kross i Romet, jednak niemal co trzeci rowerzysta (29 proc.) nie zna marki swojego roweru. Przy zakupie roweru badani kierują się przede wszystkim takimi cechami jak wytrzymałość, dobre hamulce i cena. Kupując rower w sklepie specjalistycznym liczą na fachową pomoc i doradztwo, a marka odgrywa rolę drugorzędną.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w okresie czerwiec-lipiec 2015 r. metodą CAWI (wywiady internetowe na własnym panelu internetowym) wśród osób w wieku powyżej 15 lat, które przynajmniej raz na dwa lata jeżdżą na rowerze, próba N=783.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rowery najczęściej kupowane w sklepach stacjonarnych, konkretne marki mało znane (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl