SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” - to nowy rozdział Białej Księgi

W ramach prowadzonego przez SAR i PSML Dialogu Branżowego, do publikacji trafił kolejny rozdział Białej Księgi. „Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” jest poświęcony dobrym praktykom przetargowym w obszarze produkcji filmów reklamowych.

Publikację rozdziału zapowiadano już kilka tygodni temu. W dokumencie znalazły się rekomendacje, wskazówki, dwa modele procesów oraz dokumenty przetargowe przygotowane jako najlepsze standardy uwzględniające interesy, oczekiwania i możliwości obu stron. Publikację wspólnie wypracowali przedstawiciele klientów i domów produkcyjnych.

Dobre praktyki produkcji filmów reklamowych

W opublikowanym rozdziale znalazły się m.in. źródła wiedzy o rynku produkcji filmów reklamowych, wzór prośby o informację RFI (Request For Information), rekomendowany i opcjonalny model przetargu na produkcję filmów reklamowych czy minimalny czas w przetargach.

Dokument zawiera też wskazówki efektywnej komunikacji w przetargach, uwzględniającej jawność uczestników postępowań, równy dostęp do informacji i zasady udzielania informacji zwrotnych, terminy płatności i koszt pieniądza w czasie. Rozdział opisuje rekomendacje co do ochrony własności intelektualnej i praw autorskich w przetargu.

Pełną treść można pobrać ze strony Dobry Przetarg.com.pl.

- Polski rynek produkcji filmów reklamowych potrzebował właśnie takiego manuala, który dziś staje się ogólnodostępnym narzędziem. Po pierwsze mamy teraz realną szansę na to, by przetargi w obszarze produkcji filmowej odbywały się w transparentnym i efektywnym trybie, którego beneficjentami są w równym stopniu obie strony. - podkreśla Julian Dworak, ekspert Dialogu Branżowego, lider grupy produkcja filmów reklamowych, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

- W wyniku ustaleń rekomendowanym modelem przetargowym stał się proces bez wskazania przez klienta reżysera, gdzie wyceniani są proponowani przez producentów twórcy, co niweluje generowanie popytu i umożliwia rzeczywistą optymalizację kosztów produkcji przez domy produkcyjne. Wreszcie po trzecie poprzez aktywny udział w procesie powstawania standardów spełniliśmy obietnicę daną rynkowi i naszym członkom - dodaje Julian Dworak.

Celem tego oraz pozostałych rozdziałów Białej Księgi jest polepszenie przejrzystości i poprawa efektywności procesów przetargowych.

- Oddajemy w ręce profesjonalistów rekomendacje i narzędzia, które odzwierciedlają unikalne ustalenia z wielu dyskusji i spotkań zespołów Reklamodawców i Domów Produkcyjnych. Dla części rynku będzie to jedynie opis najlepszych, stosowanych już przez nich praktyk w obszarze Produkcji Filmów Reklamowych. Innym uczestnikom rynku te standardy mogą pomóc uzyskiwać lepsze rezultaty w produkcji - tak jakościowe, jak i kosztowe - mówi Małgorzata Olczak, ekspertka Dialogu Branżowego, liderka grupy produkcja filmów reklamowych, CEE regional category manager, GSK.

Czym jest Biała Księga Komunikacji Marketingowej?

Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.

Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.

Dołącz do dyskusji: „Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” - to nowy rozdział Białej Księgi

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rysiek
Kolejny odcinek listy pobożnych życzeń. Już widzę te hordy marketerów wkuwające to na pamięć i stosujące na codzień. hahahaha;)))
odpowiedź
User
adam smith
Prawidłowy adres :www.dobryprzetarg.com.pl Mam nadzieje,że Klienci tacy jak SKODA,Grupa Żywiec się zapoznają z nią.
odpowiedź
User
Artek
Kolejny odcinek listy pobożnych życzeń. Już widzę te hordy marketerów wkuwające to na pamięć i stosujące na codzień. hahahaha;)))
A jednak to właśnie klienci poświęcili swój czas, żeby te rekomendacje ustalić, zatem szansa na to, że będą stosowane jest jak najbardziej realna.
odpowiedź