SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Russia Today odwołała się od zakazu emisji w Unii Europejskiej

Rosyjska telewizja RT (dawniej Russia Today) wniosła do Sądu UE wniosek o stwierdzenie nieważności decyzji i rozporządzenia Rady UE z 1 marca 2022 r. w sprawie sankcji w związku z działaniami Rosja destabilizującymi sytuację na Ukrainie, która ograniczała działalność stacji w Unii Europejskiej.

Article

O wniesieniu wniosku przez nadawcę RT (Russia Today) poinformował na Twitterze Ireneusz Kolowca, prawnik z Trybunału Sprawiedliwości UE.

Sputnik i RT niechciane w Unii Europejskiej

Rada UE wprowadziła w zeszłym tygodniu kolejne środki ograniczające wobec Rosji i w trybie pilnym zawiesiła działalność nadawczą prokremlowskich propagandowych mediów Sputnik i RT w Unii Europejskiej lub skierowaną do odbiorców w Unii Europejskiej.

"Systematyczne manipulowanie informacjami i dezinformacja ze strony Kremla jest wykorzystywana jako narzędzie operacyjne w ataku na Ukrainę. Stanowi także istotne i bezpośrednie zagrożenie dla porządku i bezpieczeństwa publicznego Unii. (...) robimy ważny krok przeciwko operacjom manipulacyjnym Putina i zakręcamy kurek rosyjskich mediów państwowych w UE. Już wcześniej nałożyliśmy sankcje na kierownictwo RT, w tym na redaktora naczelnego, i logiczne jest, że podejmujemy dalsze działania" - powiedział wówczas szef unijnej dyplomacji Josep Borrell.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen podkreśliła z kolei, że w czasie wojny słowa mają znaczenie. "Jesteśmy świadkami masowej propagandy i dezinformacji na temat tego ohydnego ataku (Rosji - PAP) na wolny i niezależny kraj. Nie pozwolimy apologetom Kremla wylewać toksycznych kłamstw usprawiedliwiających wojnę Putina ani wywoływać podziałów w naszej Unii" - powiedziała.

Zapowiedziano, że sankcje będą obowiązywać, dopóki Rosja nie zakończy agresji na Ukrainę oraz nie zaprzestanie działań dezinformacyjnych i manipulacyjnych wobec UE i jej państw członkowskich.

Pod koniec lutego serwisy internetowe RT i Sputnika, a także grupa innych prorosyjskich witryn, zaczęły być blokowane w Polsce na wniosek ABW, co zapowiedział Janusz Cieszyński, pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa.

Kilka dni później YouTube (należący do koncernu Alphabet) zaczął blokować w całej Europie kanały powiązane z RT (Russia Today) i Sputnik, a Meta, do której należą m.in. Facebook i Instagram, blokuje profile tych mediów w krajach Unii Europejskiej.

Dołącz do dyskusji: Russia Today odwołała się od zakazu emisji w Unii Europejskiej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek
Niech spierd.....!!! Oni i ich Putin!!
odpowiedź
User
muszkins
Na satelicie i tak jest nadal jest rosyjska propaganda ....
odpowiedź